کد خبر: ۲۹۵۹۷
 

رئیس آموزشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان از آغاز به‌کار مرکز تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه سمنان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر خسرو قزوینیان» در آیین افتتاح این مرکز که با حضور حجت الاسلام احمد پناه امام جمعه شهمیرزاد و مسئولان دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: پرورش ، فروش و نگهداری انواع حیوانات آزمایشگاهی شامل رت، موش سوری، همستر ، خوکچه و خرگوش ،  انجام پایان نامه  و پروژه های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اصول کار با حیوانات  و اجرای طرح‌های تحقیقاتی از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

وی افزود‌: این مرکز تحقیقاتی در زیربنای بیش از 100 متر مربع و شامل بخش‌های  جراحی، آزمایشگاه، شتشو، نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و تکثیر ، سالن پرورش طیور ، نشخوار کنندگان کوچک و دام کوچک احداث شده است.

رئیس آموزشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه  در زمینه دامپزشکی، زیست شناسی و تحقیقات زیست پزشکی و ... بسیار موثر و کاربردی است گفت: برای تجهیز این آزمایشگاه حدود 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز تحقیقاتی در محل آموزشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان واقع در شهمیرزاد افتتاح شده، افزود: مرکز تحقیقاتی حیوانات آزمایشگاهی آموزشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان همزمان با افتتاح این مرکز، خدمات خود را آغاز کرده است.
 
 
نظر شما
ادامه