کد خبر: ۲۹۵۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

متخصص علوم تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مصرف مرغ‌های پرچرب می‌تواند باعث اختلالات هورمونی در کودکان و بزرگسالان بخصوص در زنان شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سعید نجف‌پور بوشهری» ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان دشتی گفت: آمار دیابت در دنیا 5 درصد و در بوشهر حدود 10 تا 12 درصد است، این مساله باعث بزرگترین بحران سلامت در جامعه خواهد شد و بیشترین هزینه در این زمینه پرداخت می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: بیماری فلبی و عروقی در ایران به میانگین سنی 25 سال رسیده، این درحالی است که در دنیا از سن 40 سالگی تست قلب می‌دهند.

وی ادامه داد: سرطان معده بیشترین شیوع از بیمارها در ایران است، این سوال مطرح است امنیت غذایی کجاست و سوءتغذیه به کجا در حرکت است و عامل آن چیست.

نجف‌پور بوشهری یادآور شد: امروز بالاتر از 60 درصد افراد جامعه سوءتغذیه دارند و این برای آینده جامعه ما بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: بچه‌هایی که زیاد شیرینی می‌خورند پرخاشگر، مضطرب و کمتر قابل کنترل هستند و این نشان می‌دهد که تغذیه در رفتار بچه‌های ما بسیار موثر است.

نجف‌پور بوشهری خاطرنشان کرد: داروهایی که برای لاغری در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، بی‌تاثیر بوده و در واقع کذب است.

وی افزود: برخی معتقدند که شب وعده شام را حذف کنند، این روش درستی نیست، زیرا حذف شام باعث تجدید بیماری قلبی می‌شود و خوردن و مصرف زیاد خرما باعث افزایش چربی‌های خون می‌شود که خود عامل بیماری قلبی می‌تواند باشد، اما اگر خرما بخورید حتما باید تحرک داشته باشید.

نجف‌پور بوشهری گفت: برخی م‌ گویند خوردن میوه باعث لاغری فرد می‌شود برخلاف باورعموم، میوه‌ها هم چاق کننده‌اند و مصرف بیش از حد آنها مضر است.

وی خواستار الگوی تغذیه سالم در مدارس شد و افزود: الگوی تغذیه باید از مدارس شروع شود و نظارت بیشتری بر بوفه‌های مدارس صورت گیرد، در صورت امکان از فعالیت بوفه‌ها در مدارس جلوگیری شود، زیرا این بوفه‌ها درآمدزایی و جنبه اقتصادی برای برخی افراد دارد.

نجف‌پور بوشهری ضمن تاکید بر زنگ صبحانه در مدارس خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری شاخصه‌های قلبی، دیابت و چربی خون را باید از دوران کودکی شروع کرد، زیرا بسیاری از این بیماری‌ها متابولیکی ریشه در کودکی دارد.

وی تاکید کرد: وزن استاندارد مناسب مرغ باید بین یک کیلو و 400 گرم باشد، در حالی که وزن مرغ تولیدی بیش از دو کیلوگرم است و باید توسط اداره دامپزشکی کمپینی راه‌اندازی شود تا مردم از خرید مرغ بالای یک کیلو و 400 گرم خودداری کنند، زیرا مصرف مرغ‌های پرچرب می‌تواند باعث اختلالات هورمونی در کودکان و بزرگسالان به خصوص در زنان شود.

نجف پور بوشهری بیان کرد: تمام بیمارهای متابولیکی از مصرف بالای شکر و شیرینی بوده و کشور ما متاسفانه بیشترین مصرف‌کننده شکر، تنقلات و شیرینی در خاورمیانه است.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
1
0
اگر مرغي بيش از حد چربي داشته باشد ..در تغذيه طبيعي ان بايد شك كرد ..و احتمالا از هورمون استفاده شده كه باعث اختلالات هورموني مي شود .. اما بد نيست بدانيد كه در مواد غذايي بخصوص در رستورانها و فست فوديها از موادي استفاده مي شود كه ممنوع است ضمن انكه از مواد تاريخ گذشته نيز استفاده ميشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Paraguay |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
میشه نام تجاری این هورمون را بفرمایید!
دست بردارید. هورمونی در طیور استفاده نمیشه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
با نظر پاسخ دهنده عزیز موافقم. اگر هورمونی استفاده میشه لطفا اسمش روبفرمایید.من خودم چند سال در این رشته فعال بودم چنین هورمونی را هنوز به چشم ندیدم
نظر شما
ادامه