کد خبر: ۲۹۶۲۲
 

هیئتی از کشور ترکیه طی دیدار با رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، خواستار صادرات واکسن های انسانی این موسسه به ترکیه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، مدیرعامل و مدیر فنی شرکت "رلیواک" ترکیه با حضور در موسسه رازی، با دکتر حمید کهرام رئیس این موسسه دیدار کردند.

در این دیدار که به درخواست هیئت ترک با هدف آشنایی با فعالیت های موسسه رازی و بررسی چگونگی همکاری های مشترک برگزار شد، این هئیت برای صادرات واکسن های انسانی موسسه رازی به کشور متبوع خود ابراز تمایل کرد.

به گفته ارکان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت "رلیواک  " (relablevaccines) ، این شرکت بیشتر سفارشات خود برای تامین واکسن های مورد نیاز در ترکیه را از طریق واردات از کشورهای اروپایی تامین می کند و همکاری با موسسه رازی گامی در جهت توسعه مراودات بین دو کشور همسایه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا چند ماه گذشته، صنعت تولید واکسن در ایران برای ترک ها ناشناخته بود، گفت که امروز واکسن های ایرانی از نظر وزارت بهداشت ترکیه شناخته شده است و امیدواریم به زودی واکسن های تولید شده در موسسه رازی وارد بازار دارویی کشور ترکیه شود.

در این نشست مقرر شد واکسن های فلج اطفال، سرخک، ام.ام.آر (سرخک، سرخجه، اوریون) و آنتی سرم مار پس از دریافت تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه به این کشور صادر شود.

موسسه رازی، طی روزهای آتی مدارک و گواهینامه های مورد نیاز این واکسن ها را برای اخذ تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه، در اختیار این شرکت قرار می دهد.

همچنین به پیشنهاد دکتر کهرام مقرر شد سمیناری یک روزه به منظور معرفی موسسه رازی و تولیدات آن، توسط این موسسه در کشور ترکیه برگزار شود.

در این نشست، فعالیت های موسسه رازی در بخش تضمین کیفیت و واکسن های ویروسی انسانی توسط دکتر علی اسحاقی معاون تضمین کیفیت و دکتر اشرف محمدی رئیس بخش واکسن های ویروسی انسانی به این هیئت دو نفره معرفی شد.

هیئت ترک در پایان این ملاقات از نمایشگاه دائمی اداره روابط عمومی موسسه رازی بازدید کرد.

گفتنی است؛موسسه رازی تولید کننده هفت واکسن مهم انسانی سرخک، سرخجه، اوریون، فلج اطفال، کزار، دیفتری و سیاه سرفه است و به طور کامل نیاز کشورمان به این واکسن ها را تامین می کند.

صادرات واکسن های پزشکی و دامپزشکی مازاد بر نیاز داخل، به کشورهای دیگر به ویژه همسایه، از سیاست های این موسسه در سال 95 است .
 
 
نظر شما
ادامه