کد خبر: ۲۹۶۲۴
طاعون حیوانات
 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه خطر بیماری طاعون نشخوار کنندگان و تب برفکی در سرخه حصار وجود ندارد، علت تلف شدن قوچ و میش‌ها را مسمومیت آبستنی عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «محمد کرمی» درباره آخرین وضعیت میش و قوچ‌های پارک ملی سرخه حصار اظهار داشت: پس از تلف شدن حدود 25 رأس میش باردار و تعدادی قوچ در سرخه حصار آزمایشات و نمونه‌برداری‌های لازم بر روی این حیوانات که مشکوک به بیماری طاعون نشخوارکنندگان بود انجام شد و خوشبختانه وجود این بیماری و تب برفکی در این منطقه منتفی شد.

وی ادامه داد: میش‌های باردار سرخه‌حصار به دلیل مسمومیت ناشی از بارداری و خطرات این دوران تلف شدند که البته نسبت به کل جمعیت میش‌ها و قوچ‌های این منطقه که حدود 2500 راس هستند جمعیتی یک درصدی از بین رفتند که البته جای تاسف دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران به برنامه‌های انجام شده در استان برای حفظ حیوانات اشاره کرد و افزود: بعد از حادثه پارک خجیر و سپس سرخه حصار حدود 3 جلسه از کارگروه مخاطرات زیست محیطی تشکیل شد و هشدارهای لازم به دستگاه‌ها داده شد؛ حتی دامپزشکی موظف شد کلیه دام‌های استان را نسبت به بیماری تب برفکی واکسینه کند و این کار در حال حاضر تکمیل شده است.
 
 
نظر شما
ادامه