کد خبر: ۲۹۶۴۴
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرخس گفت: سه نفر از متخلفان عرضه و کشتار مرغ زنده در شهرستان سرخس به شش ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نسیم سرخس، «دکتر عباس باغبان نژاد» گفت: هرگونه حمل‌ونقل طیور بدون اخذ مجوز بهداشتی حمل از ادارات دامپزشکی مبدأ، غیرمجاز بوده و همچنین عرضه و کشتار مرغ گوشتی زنده در خارج از کشتارگاه خلاف قانون بوده و ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: متأسفانه تخلفات بهداشتی حمل، فروش و کشتار غیرمجاز پرندگان در داخل بافت شهری شهر سرخس و همچنین در روستاها درحال‌توسعه است و در صورت عدم برخورد مشابه با متخلفان، مخاطرات بهداشتی فراوانی را برای مصرف‌کنندگان و حتی خود فروشندگان و کشتار کنندگان غیرمجاز به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: مرغ گوشتی تولیدشده در مرغداری‌های سطح استان پس از معاینه اولیه بهداشتی به کشتارگاه منتقل می‌شوند و در آنجا قبل و بعد از کشتار مورد معاینه قرارمی گیرند و بسیاری از امراض توسط کارشناسان دامپزشکی پس از کشتار تشخیص داده‌شده و لاشه‌های حاصله از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شود.

باغبان نژاد با اشاره به اینکه سه نفر از متخلفان عرضه و کشتار مرغ زنده در شهرستان به شش ماه حبس محکوم شدند، تصریح کرد: بارها با شاکیانی برخورد داشتیم که مرغ زنده را از این متخلفان خریداری کرده و پس از ذبح متوجه شده‌اند که لاشه حاصله قابل‌مصرف برای انسان نیست و با این امر خود را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین طیور و انسان قرار داده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس در پایان گفت: ازجمله بیماری‌های قابل‌انتقال از پرندگان به انسان، بیماری کشنده و خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، انواع بیماری‌های قابل‌انتقال از طریق کنه، جرب و همچنین افزایش حساسیت‌های پوستی و بسیاری عوارض و بیماری‌های حاد و مزمن دیگر است.
 
 
نظر شما
ادامه