کد خبر: ۲۹۶۶۰
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: دامداران باید قبل از آغاز کوچ نسبت به تزریق واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دام‌های خود اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علیرضا جمالی» اظهار کرد: طبق آمار درحال حاضر 350 هزار راس دام سبک و کوچک در استان وجود دارد که دربرخی ایام سال تعداد آنها به 40 هزار راس نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: برای این که این دام‌ها به بیماری مبتلا نشوند دامداران باید نسبت به تزریق به موقع واکسن بیماری‌های مختلف به دام‌های خود اقدام کنند.

جمالی خاطرنشان کرد: ‌بدون شک شیوع بیماری در میان دام‌ها تلفات سنگینی به همراه داشته وضررهای اقتصادی غیرقابل جبرانی را به دامداران تحمیل می‌کند.

این مسئول توضیح داد: از آنجایی که طی ماههای گذشته شاهد شیوع تب برفکی در میان دام‌های استان‌های مجاور بوده‌ایم، اداره کل دامپزشکی نسبت به تزریق واکسن این بیماری به تمام دام‌های سبک استان اقدام کرده است.

جمالی اظهار کرد: علی‌رغم این که اداره کل دامپزشکی البرز برای تامین واکسن تب برفکی با مشکل مواجه بود ولی به هیچ وجه نسبت به تزریق این واکسن قصور نکرده و همه جمعیت دام‌های سبک استان را در مقابل این بیماری واکسینه نمود.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان کوچ، دامداران باید نسبت به تزریق واکسن PPR  و شاربن به دام‌های خود اقدام کنند تا مشکل سال گذشته تکرار نشود.

این مسئول در پایان گفت: علاوه براین برای جلوگیری از انتقال بیماری از دام‌های سایر استان‌ها به البرز باید شرایطی فراهم شودکه کلیه دام‌هایی که از سایر استانها از جمله قم، قزوین، تهران، سمنان و مرکزی به این استان کوچ می‌کنند نیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.
 
 
نظر شما
ادامه