کد خبر: ۲۹۶۶۸
خبرگزاری فارس: ابتلای 2 مازندرانی به تب کریمه کنگو
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سال جاری دو مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران ثبت شد که عملیات درمانی روی این دو نفر موفقیت‌آمیز بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محسن اعرابی» درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران، اظهار کرد: در سال جاری دو مورد ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان اعلام شد که اقدامات درمانی برای این بیماران در سریع‌ترین زمان در برنامه کاری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه کانون بیماری تب کریمه کنگو غرب مازندران است، افزود: تیم‌های پزشکی برای مقابله با این ویروس در منطقه حضور دارند و تجهیزات مناسبی نیز در اختیارشان قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بیماری تب کریمه کنگو در دام علامت خاصی ندارد، وقتی دام کشتار می‌شود و گوشت دام بدون رعایت موارد بهداشتی مصرف می شود این بیماری به انسان منتقل می‌شود.

دامپزشکی بودجه لازم برای از بین بردن کنه دامی را در اختیار ندارد

این مسئول در پاسخ به این سئوال که چرا در مناطقی که به عنوان کانون تب کریمه کنگو اعلام شد به خوبی عملیات پاک‌سازی انجام نشد، گفت: دامپزشکی باید دام‌ها را سم‌پاشی کند ولی بودجه لازم برای از بین بردن کنه دامی را در اختیار ندارد.

اعرابی یادآور شد: از زمانی که یارانه سم‌پاشی دام‌ها حذف و سم‌پاشی به دامداران واگذار شد، ممکن است به‌دلیل هزینه بالا دامداران برای سم‌پاشی اقدام نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری تب کریمه کنگو در مازندران با وجود کمبود اعتبارات هر دامی که مورد مثبت در آن مشاهده شد، عملیات سم‌پاشی در برنامه کاری قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری تب کریمه کنگو، دو مورد فوتی و هفت نفر بستری شدند.

این مسئول در پایان گفت: عامل بروز تب کریمه کنگو ویروس و کنه آلوده است و تنها راه مقابله با این بیماری در دام سم‌پاشی است و دامپزشکی منابع مالی لازم در این ارتباط را در اختیار ندارد.
 
 
نظر شما
ادامه