کد خبر: ۲۹۶۸۶

جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله با حضور بیش از 200 راس اسب اصیل از استانهای تهران، البرز، فارس، یزد، اصفهان، گلستان و خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کلاله خبر، این جشنواره در 10 دور برگزار شد که در دور اول کره های پای مادر مادیان با ۱۶ سر کره به میدان آمدند که در نتیجه کره اسب های سوگن (دوست داشتنی)، شایلین و آی تای (به ترتیب اول تا سوم) زیبای پای ماد مادیان شناخته شدند.

 

jasb 1

jasb 2

jasb 3

jasb 4

jasb 5

jasb 6

jasb 7

jasb 8

jasb 9

در دور دوم ۸ کره پای مادر نریان به میدان آمدند که کره های نرینه دومان(طوفان) و شایلین(قشنگ) از باشگاه یاسین و یاسر به ترتیب اول و دوم و آرتا از باشگاه نفس پور سوم شد.

jasb 10

jasb 11

jasb 12

jasb 13

jasb 14

jasb 15

jasb 16

jasb 17

jasb 18

jasb 19

jasb 20

دور سوم تعداد کره های به میدان آمده افزایش یافت و این تعدا داوری را برای داوران مشکل و زمانبر تر کرد در این دور کره های یکساله مادیان با ۲۲ سر کره یکساله رقابت کردند که در انتها النهایه کره احترام دشت ناز از کرمان زیباترین شد و کره یونا از گلستان و کره سایرا (خوش سخن) از باشگاه یاسین و یاسر به ترتیب دوم و سوم شدند.

jasb 21

jasb 22

jasb 23

jasb 24

jasb 26

jasb 27

jasb 28

jasb 29

jasb 30

jasb 31

دور چهارم ۲۱ کره یکساله نریان زیبایی های خود را در معرض قضاوت داوران قرار دادند. داوران، کره های گلادیاتور، بالامان و بالاخان دشت ناز را به ترتیب زیباترین اسب های این دور اعلام کردند.

jasb 32

jasb 33

در ادامه به دور پنجم رسیدیم و این دور با شرکت ۱۳ کره دو ساله همراه بود و در نتیجه با اعام داوران، مادیان الماس سیاه اول، گل تای (تک گل) از سمنان دوم و انوشه هم از تهران مقام سوم زیبایی را به خود اختصاص دادند.

jasb 34

jasb 35

دور ششم با ۱۳ کره دوساله نریان شروع شد و این دور به علت سخت بودن انتخاب، طولانی شد و داوران بالاخره کره نرینه شاهرخ از بسطام سمنان را زیباترین انتخاب کردند. کره عجب شیر کره پشوتن از تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

jasb 36

jasb 37

دور هفتم ۲۳ سر اسب مادیان های ۳ تا ۵ ساله به میدان آمدند که مادیان زیبا با نام آلتینای مهر از تهران زیباترین انتخاب شد، مادیان مهان دوم و مادیان ملک روشن سوم شد.

jasb 38

jasb 39


در دور هشتم اسب های ۳ تا ۵ ساله نریان میدان را زیر سم های خود گرفتند و جلوه هایی از زیباییهای خود را به رخ یکدیگر کشیدند و داوران اسب های ساواش( جنگ)، هلاکو و یولبارس( پلنگ) از شهر کرد را زیباترین اسب های این دور اعلام کردند.

jasb 40

jasb 41

دور نهم هم با حضور اسب های ۵ سال به بالای مادیان همراه شد که اسب توران از یاسین و یاسر اول، اسب ماهم جان دوم و مادیان دلربا سوم شد.

jasb 42

jasb 43

اما دور مهم مربوط به اسب های سیلمی بود که رخ نمایی کردند و جلوه گر۲۳ اسب سیلمی، نریان هایی بودند که شور و شوق فراوانی در تماشاگرانش بوجود آوردند.

داوران ابتدا به حذف اسب هایی اقدام کردند که در مقابل اسب های دیگر شاخص های زیبایی کمتری داشتند و پس از آن به بررسی جلوه های زیبای سیلمی ها پرداختند.

در پایان این دور مقام اول زیبایی را اسب نرینه پرشور و ناآرام بیلی ۲ از تهران به خود اختصاص داد و سیلمی دوم، سنتکس از گرگان بود و همچنین اسب نرینه سوم در گروه سیلمی ها، وایت هورس شناخته شد.

jasb 44

 
نظر شما
ادامه