کد خبر: ۲۹۷۰۱
 

مجوز نصب 150 قفس برای پرورش ماهیان دریایی در آبهای دریای خزر و خلیج فارس برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: آبزی پروری در دریا فرصتی جدید برای سرمایه گذاری و کارآفرینی محسوب می شود.

«حسینعلی عبدالحی» با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از استقرار دولت یازدهم اغاز شده است، گفت: زیرساختهای لازم برای تولید و بهره برداری از پنج هزار تن ماهی فراهم شده است.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس هم اکنون در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس برنامه ریزی شده که بسیار مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفته است.

وی از حمایت 100 درصدی سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در زمینه پرورش ماهی در قفس اقدام می کنند، خبر داد و اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سالانه 200 هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس در دریاهای کشور تولید شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین عنوان کرد: به منظور تامین بچه ماهی های مورد نیاز برای پرورش ماهی در قفس در دریاهای کشور، اقدامات لازم برای ایجاد و توسعه مراکز تکثیر ماهیان دریایی در استانهای ساحلی دست انجام است.

وی گفت : هم اکنون دو واحد مرکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعالسازی شده است.

عبدالحی همچنین از راه اندازی دو واحد مرکز تکثیر ماهیان دریایی جهت پرورش ماهیان دریایی در قفس در استان بوشهر خبر داد و گفت: در جنوب قرار است گونه های صوف و شانک در قفس پرورش داده شوند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: همچنین قرار است در در آبهای دریای خزر در سه استان گلستان، مازندران و گیلان نسبت به پرورش ماهیان دریایی کپور، آزاد، خاویاری و قزل آلا توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام شود.

افزایش کیفیت قزل آلا با پرورش در آب شور

وی تصریح کرد: از آنجا که هنوز نتوانسته ایم لارو لازم برای پرورش ماهی قزل آلا را تامین کنیم، پرورش این گونه ماهی در قفس در حال حاضر به صورت محدود انجام می شود که امیدواریم هرچه سریعتر تولید این گونه ماهی با ارزش را در آبهای خزر توسعه دهیم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پرورش ماهی قزل آلا در آب شور در مقایسه با آب شیرین، باعث افزایش کیفیت گوشت ماهی و لذیذتر شدن طعم آن می شود.

وی یادآور شد: به منظور پرورش ماهیان دریایی در قفس، توافقات لازم با ارگان های نظارتی همچون سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی صورت گرفته است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از آغاز فعالیت های پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان نیز خبر داد و گفت: مجوز زیادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده است.
 
 
نظر شما
ادامه