کد خبر: ۲۹۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خواستار راه‌اندازی آزمایشگاه دارویی به صورت منطقه‌ای در این استان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محسن شانقی» اظهار داشت: در حال حاضر 21 کارخانه داروسازی دامپزشکی در استان مرکزی فعالیت دارند که با توجه به حجم بالای فعالیت این داروخانه‌ها راه‌اندازی آزمایشگاه دارویی به منظور کنترل کیفیت این داروها ضروری است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی یک آزمایشگاه به صورت منطقه‌ای در این استان مطرح شده و در حال بررسی است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه در حاضر از نظر شرایط آزمایشگاهی همچون تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی با کمبودهایی دست و پنجه نرم می‌کنیم که امیدواریم در سال جاری با تخصیص اعتبارات لازم شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

شانقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت‌های این اداره در سال جاری بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دامپزشکی استان در سال جاری بحث مبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان از جمله تب مالت، سل، مشمشه، هاری و تب کریمه کنگو است که در این راستا طرح‌های مایه‌کوبی و کنترلی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

شانقی گفت: مبارزه با بیماری‌های دامی همچون تب برفکی، آنفولانزای پرندگان، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و... نیز از دیگر اولویت‌های دامپزشکی در سال جاری است که با انجام طرح‌هایی چون انجام تست، کشتار، مایه‌کوبی، طرح‌های کنترلی و قرنطینه‌ای دنبال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزایش صادرات فرآورده‌های خام دامی نیز یکی دیگر از سیاست‌های دامپزشکی به شمار می‌رود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
با تشكر از جناب اقاي دكتر شانقي
اين مورد با توجه به انواع قيمت هاي غير واقعي و تخفيفات نا متعارف در داروهاي دامپزشكي ، كاملا در راستاي احياي حقوق مصرف كنندگان مي باشد وهرچه نظارت بيشتر باشد امكان فساد كمتر است
نظر شما
ادامه