کد خبر: ۲۹۷۱۴
خبرگزاری فارس: کشف 15 رأس کشتار غیرمجاز در دامداری متروکه
 

رئیس دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس از کشف 15 رأس کشتار غیرمجاز در دامداری متروکه در شهرستان پردیس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدتقی عباسی‌نسیمی» با اشاره به بازدید‌های سرزده از محل‌های عرضه و توزیع محصولات گوشتی در شهرستان‌های دماوند و پردیس اظهار داشت: بازرسی‌ها از واحد‌های تولیدی و توزیع مواد گوشتی در قالب اکیپ‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز با حضور در شهرستان پردیس و بازرسی از کشتارگاه‌ها و محل‌های عرضه و توزیع مواد گوشتی، کیفیت و سلامت گوشت‌ها را مورد بازرسی قرار دادیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس افزود: در بازرسی‌های انجام شده در شهرستان پردیس یک کشتار غیرمجاز کشف شده است.

عباسی‌نسیمی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های که در این زمینه انجام شده است، بازرسان متوجه شدند که یک قصابی در محل دامداری متروکه اقدام به کشتار غیرمجاز کرده است.

وی تأکید کرد: شخص متخلف تعداد 15 رأس کشتار غیرمجاز در یک دامداری متروکه در منطقه کمرد پردیس انجام داده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس خاطرنشان کرد: قصابی متخلف که اقدام به کشتار غیرمجاز در شهرستان پردیس کرده است، قبلاً نیز با توجه به تخلفات انجام داده به دادگاه معرفی شده و 6 ماه حبس برای او در نظر گرفته شده بود که متأسفانه تخلف خود را تکرار کرده است.

عباسی‌نسیمی گفت: بازرسی‌ها در راستای سلامت شهروندان در مصرف مواد گوشتی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و در این راستا توسط اکیپ‌هایی متشکل از افراد بهداشت محیط شبکه دامپزشکی، بهداشت عمومی و ... بازرسی‌ها انجام می‌شود.

این مسئول افزود: بازرسی از کشتارگاه‌ها و اماکن توزیع و عرضه مواد گوشتی به صورت سرزده از صبح تا اواخر روز ادامه خواهد داشت تا سلامت شهروندان حفظ شود و نظارت‌ها به درستی صورت بگیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌‌های دماوند و پردیس بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف با خاطیان برخورد قانونی می‌شود و در همان مکان مواد گوشتی غیراستاندارد توسط بازرسان معدوم خواهند شد.
 
 
نظر شما
ادامه