کد خبر: ۲۹۷۲

حکیم مهر -  یک دانشمند بلژیکی در تحقیقاتی که برای سازمان خاروبار جهانی انجام داد پیشنهاد کرد که برای مبارزه با گرسنگی جمعیت جهانی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می توان حشرات را وارد رژیم غذایی انسانها کرد.
سازمان خواروبار جهانی (فائو) به طور جدی احتمال پرورش حشرات را برای نجات جمعیت جهانی از گرسنگی مورد بررسی قرار می دهد.

تحقیقات جدیدی که یک حشره شناس دانشگاه «واگنینگن» در بلژیک به نام «آرنولد فن هویس» برای این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد انجام داده است نشان می دهد که برای نجات از گرسنگی می توان یک رژیم غذایی جدید را برپایه حشرات ارائه کرد.

این تحقیقات نشان می دهد که برای پرورش دام دو سوم زمین های کشاورزی دنیا به کار گرفته می شوند و این دام ها 20 درصد از تمام گازهای گلخانه ای زمین را تولید می کنند.

«فن هویس» در این خصوص تائید کرد: بحران جهانی گوشت وجود دارد. جمعیت جهانی تا سال 2050 از 6 میلیارد کنونی به 9 میلیارد خواهد رسید و حتی می دانیم که مصرف گوشت به طور قابل ملاحضه ای افزایش می یابد به طوری که اگر 20 سال قبل متوسط مصرف گوشت 20 کیلوگرم بود اکنون 60 کیلوگرم است و در دو سال آینده به 80 کیلوگرم می رسد. اگر مصرف گوشت با این تصاعد بالا برود ما به یک سیاره دیگر نیاز خواهیم داشت.

این دانشمند تاکید کرده است که پرورش حشرات نسبت به پرورش دام گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کند به طوری که پرورش ملخ، کرم و جیرجیرک نسبت به پرورش دام 10 برابر کمتر گازهای گلخانه ای و 300 برابر کمتر پروتوکسید نیتروژن و آمونیاک تولید می کند.

فرضیه رژیم غذایی برپایه حشرات در کنگره انجمن سلطنتی حشره شناسی انگلیس مطرح شد.

 

نظر شما
ادامه