کد خبر: ۲۹۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  گربه سانان بزرگ جثه حیات وحش ایران به دلیل آنچه دامپزشکان و فعالان محیط زیست، اهمال گمرک در کنترل صحیح ورود گونه های جانوری و نبود فرایند صحیح قرنطینه عنوان می کنند در معرض خطر ویروسهای کشنده مهاجم قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با اشاره وضع قوانین گمرکی نا مشخص در مورد ورود گونه های جانوری به کشور گفت: متاسفانه به دلیل نقص در قوانین گمرکی در ازای نداشتن مجوز بهداشتی می توان با پول گونه های مشکوک به بیماری را وارد کشور کرد.

دکتر جاوید آل داود دامپزشک و استاد دانشگاه افزود: طبق قانون گونه های حیوانی وارد شده باید مدارک بهداشتی مبنی بر سلامت داشته باشند اما در ازای ورود گونه های بدون شناسنامه و مدارک دامپزشکی با پرداخت مبلغ 800 هزار تومان برای ورود حق گمرک می توان این گونه های حیوانی را بدون چکاب وارد کشور کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی شرکتهای هواپیمایی کشور برای جلوگیری از مصرف سوخت و مشکلاتی که در تهیه سوخت خود دارند سیستمهای تهویه هوا و امکانات مکان نگهداری حیوانات وارداتی را به شیوه های مختلف مسدود می کنند که این اقدام موجب فشارهای ریوی شدید به حیوانات و ایجاد مشکلات تنفسی آنها شده است.

به گفته این دامپزشک، بارها با حیواناتی برای درمان مواجه شده که مشکلات تنفسی و پارگی ریه و شش و قلب داشتند که ناشی از نگهداری غیر اصولی در مسیر پرواز بوده است.  

این فعال محیط زیست و دامپزشک اضافه کرد: وضعیت مرزهای کشور نیز بسیار اسف بار است و گله گله سگ از کشورهایی مانند اوکراین، ارمنستان و ترکیه از طریق مرزهای غربی و شمالی کشور وارد ایران می شوند که هیچ نظارتی بر ورود آنها نیست و بیماریهای عفونی و ویروسی زیادی را به کشور وارد کرده و برای حیات وحش و باغ وحشهای کشور معضلات شدیدی بوجود آورده اند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
0
0
در ایروان یک منطقه ای است به نام ورنی ساژ که روزهای شنبه و یک شنبه چند پیرزن ارمنی و روسی در گوشه ای سگ و گربه می غروشند و یک دامپزشک بی سوادی به نام گارنیک هست که یک کمی فارسی بلد است .قیمت هایی که می گویند خیلی گران تر از ایران بوده و اصلا ارزشی ندارد .اما کل تعداد انها خیلی کم است گله گله واردات را نمی دانم اقای دکتر ال داوود با چه معیاری می گویند اما من عصز ها به مطب دوستم می روم دام را از باسمنج می اورند و به مشتری می گوید همین الان از ارمنستان رسیده است !!!!!!شاید از همون گله هاست در حالی که 7 پشت این حیوان در تبریز بوده است
حسین
|
-
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
0
0
حالا خوبه دکتر میگه اونایی که مدارک ندارن در حالی که گمرگ برای تمامی سگ ها و گربه ها که مدارک کامل نظیر پاسپورت و تاییده ی دامپزشک کشور مبداء دارند 800 هزار تومان میگیره بر چه اساسی معلوم نیست بر اساس وزن ، قد ، سن ، قیافه ، و ...
نظر شما
ادامه