کد خبر: ۲۹۷۵۶
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به نقش این مجموعه در مباحث اقتصادی ، گفت: فعالیت های دامپزشکی در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» با بیان شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: دامپزشکی با تامین بهداشت دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و ... و تضمین سلامت انواع گوشت سفید و قرمز برای سفره غذایی مردم، نقش بی بدیلی در حوزه اقتصاد، اشتغال و تجارت دارد.

وی اظهار داشت: در صورتی که دامپزشکی در انجام وظایف خود قصوری کند سبب شیوع بیماری ها شده که ضمن از بین رفتن سرمایه دامی، ضررهای جبران ناپذیری بر پیکر اقتصاد کشور وارد می شود. لذا اگر موردی از کانون بیماریها در جمعیت دام و طیور و... استان شاهد نیستیم، نتیجه اقدام و عمل دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با عوامل بیماریزا بوده است که سبب شده از دام و طیور سالم، فرآورده های گوشتی سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از کارکنان دامپزشکی به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت یاد کرد و گفت: عوام مردم با وظایف سنگین این مجموعه در سلامت جامعه آشنایی ندارند.

وی با اشاره به هزینه های سنگین درمانی حاصل از آلودگی انسان به بیماری های مشترک بین انسان و دام، افزود: کارکنان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با عوامل بیماریزای قابل انتقال از حیوان به انسان قرار دارند تا جامعه انسانی از این بیماریها مصون باشد.
 
 
نظر شما
ادامه