کد خبر: ۲۹۸۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واکسن تب برفکی همچنان در حال تامین بوده و همه استان‌های کشور در حالت آماده باش قرار دارند و از دامداران می‌خواهیم قبل از واکسیناسیون دام خود را جابجا نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی خلج» اظهار کرد: از اردیبهشت ماه تاکنون بیماری تب برفکی فروکش کرده و روند شیوع آن در استان ها بهبود پیدا کرده است؛ همچنین پیش از این واکسن این بیماری از منابع داخلی و خارجی تامین شده و همچنان در حال تامین هستیم، اما از دامداران می‌خواهیم برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پیش از واکسیناسیون و بدون مجوز دامپزشکی دام های خود را به هیچ وجه جابجا نکنند.

وی افزود: وضعیت بیماری تب برفکی در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، کرمان، سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و... مساعد گزارش شده، اما در برخی از استان‌های کشور این بیماری از حالت عادی خارج شده و به همین دلیل نیز آماده باش در همه استان ها وجود دارد و واکسیناسیون دام ها نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه با تامین بخش دیگری از نیاز دامی از طریق واردات طی هفته آینده واکسیناسیون نیز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: از دامداران درخواست می کنیم به محض مشاهده علائم هر گونه بیماری با دامپزشکی تماس گرفته و متخصصان این سازمان را در جریان بگذارند تا دامپزشکان بتوانند به موقع با این بیماری مقابله کنند چرا که هر قدر میزان و تعداد شناسایی و کشف این بیماری در کشور افزایش یابد بیماری محدود تر شده و کمتر اجازه انتشار پیدا می کند .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
دکتر جان وقتی دامداران پول واکسن و واکسیناییون را پرداخت میکنند چرا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
بهتر نبود این آماده باش و تهیه واکسن (یا به عبارتی آپديت واکسن بر اساس سویه های جدید) یکسال پیش انجام میشد تا شاهد این فاجعه نباشیم! الان حدود 6 ماهه تب برفکی بیداد میکنه حالا مسوولان نوشدارو بعد از مرگ سهراب آوردند...!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
به عقیده اینجانب اگر دامپزشکی شهرستان میاندواب واکسنهای بازار هفتگی دام را خریداری و به دامها تزریق شود کافیست چرا جلو قاچاق واکسن گرفته نمیشود واکسنی که برچسب رایگان دارد 500 هزار تومان فروخته میشود
نظر شما
ادامه