کد خبر: ۲۹۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان جوین، «دکتر روحانی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت به همراه «مهندس شمس آبادی» مسئول حوزه مدیریت و «دکتر شرقی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به شهرستان جوین سفر نموده و ضمن بازدید از شبکه دامپزشکی جوین، به بررسی عملکرد این شبکه پرداخته و در نشست صمیمی با همکاران این شبکه شرکت نمودند.

در ادامه این سفر با حضور در دفتر فرماندار شهرستان، با «مهندس جدی کار» دیدار نموده و نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار نمودند.

در این نشست خبری، دکتر روحانی نژاد اظهار داشت: تمام خدمات سازمان دامپزشکی با هدف بهبود تولیدات دامی انجام می گیرد که نقش موثری در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: دامپزشکی در دو حوزه عمده اقتصاد کشور نقش دارد، به طوری که از یک طرف با جهاد کشاورزی به منظور بهبود تولیدات دامی همکاری نموده و از طرف دیگر به حوزه بهداشت و درمان از طریق کنترل بیماری های بین انسان و دام خدمات می دهد.

وی افزود: تمام خدمات دامپزشکی در هریک از این دو حوزه محوری و زیر ساختی است.

مدیرکل دامپزشکی استان باشاره به اینکه دامپزشکی محور اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دامی است، گفت: تمام خدمات سازمان دامپزشکی باهدف بهبود تولیدات دامی انجام می گیرد که نقش موثری در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد.

روحانی نژاد با اشاره به خود کفایی استان در بخش تولید گوشت طیور، تصریح کرد: در استان خراسان ۷ میلیون دام سبک و ۳۵۰هزار راس دام سنگین وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی ۱۰ درصد فرآورده های دامی کشور را تولید می کند، بیان داشت: این استان رتبه اول دامداری های شیری و رتبه سوم تولید طیور گوشتی را در کشور دارا است.

روحانی نژاد افزود: در حال حاضردر بخش تولید طیور و تخم مرغ خود کفا هستیم و به کشور های آسیای شرقی و افغانستان نیز صادر می کنیم و تلاش داریم در تولید گوشت قرمز نیز به خودکفایی برسیم.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه به کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۰۰عامل عفونی در انسان وجود دارد که ۵۰ درصد آن از حیوان به انسان قابل انتقال است و دامپزشکی با کنترل این بیماریهای عفونی نقش موثری در تامین سلامت جامعه دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه کنترل بیماری ها در جایگاه مناسبی قرار داریم، گفت: شهرستان جوین یکی از موفقترین شهرستان ها در کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی بوده است.

 در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان و اصحاب رسانه ضمن بیان دیدگاه ها و برخی کمبودها، از عملکرد شبکه دامپزشکی جوین تقدیر نمودند.

سپس با حضور در دفتر امام جمعه، با حاج آقا دلیری پور، امام جمعه شهرستان دیدار و از فرمایشات نماینده ولی فقیه در شهرستان استفاده نمودند.

دکتر روحانی نژاد در ادامه این سفر یک روزه با حضور در شرکت کشت و صنعت جوین، به همراه «مهندس حسینی» مدیرعامل این شرکت، «مهندس هاشم آبادی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و «دکتر فروزان مهر» مدیرعامل شرکت دامپروری موحد گستران جوین از مجموعه کشت و صنعت جوین شامل گاوداری هزار راسی، دامپروری 10 هزار راسی و مرغداری گوشتی 200 هزار قطعه ای مجموعه شرکت دامپروری موحد گستران جوین و کارخانه اسید سیتریک و باغات شرکت برکت جوین بازدید نمودند.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
با سلام به آقاي دكتر روحاني بفرماييد تعداد بيماري هاي انسان حدود 1435 مورد است و تعداد بيماري هاي مشترك حدود 860 مورد قبل از هر كاري بهتر است مديران حداقل آمار ها را و آنهم آمار هاي جهاني را يك بار از سايت بگيرند
نظر شما
ادامه