کد خبر: ۲۹۸۱۵
 

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با شروع اجرای عملیات طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه سبلان اردبیل به سؤالات خبرنگار و مجری این برنامه و سؤالات تلفنی بینندگان و مخاطبان در حوزه بیماری تب برفکی پاسخ گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر صادق صالحی» با بیان اینکه با هماهنگی های بعمل آمده واکسن بیماری تب برفکی به مقدار لازم تهیه و در اداره کل دامپزشکی استان موجود است از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی با اولویت دامهای کوچ رو عشایر سخن گفت و افزود: با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی در تلاشیم به صورت شبانه روزی جمعیت دامی استان را بر علیه این بیماری واکسینه نمائیم.

وی بر لزوم همکاری دامداران و عشایر منطقه با اکیپهای دامپزشکی تأکید کرد و افزود: به محض مشاهده علائم اولیه در کانونهای بیماری سریعاً وارد عمل شده و با اخذ نمونه و ارسال آن به آزمایشگاه مرکزی سازمان دامپزشکی کشور و تایید آن در مرکز ، دامهای موجود در شعاع 3 کیلومتری کانونها را بر علیه بیماری واکسینه نمودیم و به جرأت می توان گفت به فضل الهی در کنترل و مهار بیماری به صورت موفقیت آمیز عمل ؛ و از شیوع آن در کل منطقه و افزایش کانونهای بیماری جلوگیری کردیم.

دکتر صالحی ادامه داد در حال حاضر اکیپهای دامپزشکی بصورت شبانه روزی در حال انجام مایه کوبی در مناطق اپیدمیولوژیک سطح استان هستند و امید است با اقدامات انجام یافته در کمترین زمان ممکن شاهد کنترل و مهار بیشتر این بیماری باشیم.

وی 53 کانون درگیر بیماری مقابل 3000 واحد اپیدمیولوژیک در استان و همچنین عدم مشاهده بیماری و تلفات در واحدهای صنعتی و بزرگ دامپروریهای استان را دلیل عملکرد خوب دامپزشکی در مهار این بیماری عنوان کرد و افزود هرچند درصددیم با تلاشهای شبانه روزی این تعداد کانون بیماری را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

دکتر صالحی به جامعه عشایر و دامداران استان که در این ماه اقدام به کوچ می نمایند توصیه کرد حداقل 10 روز بعد از انجام مایه کوبی دامهایشان اقدام به کوچ کرده و با توجه به حدت بیماری در دامنه های ارسباران به عنوان ییلاق عشایر استان در کوچ خود به ییلاقات عجله ای نداشته باشند.

این مقام مسئول در دامپزشکی از تلاشهای شبانه روزی استاندار، معاونین و فرمانداران و حمایت های بی دریغ سازمان جهاد کشاورزی استان و رؤسای دستگاههای اجرائی مرتبط که به نحوی در مهار و کنترل این بیماری یاریگردامپزشکی بوده و از زحمات اعضای مدیریت بحران و شورای تأمین استان در تعامل با دامپزشکی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان از عموم عشایر و دامداران خواست توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و در صورت درگیری و تلفات دام هایشان در سریعترین زمان ممکن، دامپزشکی را در جریان امر قرار دهند.

وی همچنین ضمن تقدیر از رسانه فراگیر و ملی صدا و سیما و اختصاص این برنامه به دامپزشکی در راستای اطلاع رسانی به جامعه دامپروری استان بر لزوم تعامل و همکاری سایر رسانه های گروهی با این اداره کل و دستگاه های اجرائی مرتبط تأکید کرد.

گفتنی است در این راستا شماره تلفن 1512 بعنوان گزارشات مردمی اداره کل دامپزشکی استان منظور شده است.
 
 
نظر شما
ادامه