کد خبر: ۲۹۸۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس اتحادیه تولید داروهای دامی استان سمنان از تولید 99 درصد نیازمندی‌های داروی دامی کشور در استان بر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید احمدرضا میرمطلبی» در جمع خبرنگاران از این استان به عنوان قطب تولید داروی دامی کشور نام برد و اظهار کرد: در مجموع 140 قلم داروی دامی در داروسازی رویان دارو سمنان تولید ودر سطح کشور پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت بالایی در تولید داروی دامی برخوردار است ادامه داد: داروهای دامی در استان سمنان به‌صورت محلول‌های دارویی، تزریقی، هورمونی، پودرهای دارویی، ضدانگل، سوسپانسیون و... تولید می‌شود.

این دکتری دامپزشکی از افزایش چشمگیر تولیدات رویان‌دارو سمنان در یک دهه گذشته خبر داد و افزود: حجم تولید محلول‌های دارویی در این کارخانه از یک میلیون لیتر محلول‌ دارویی در سال 84 به افزون بر شش میلیون لیتر محلول‌ دارویی در سال 94 رسید. همچنین حجم تولید پودرهای دارویی در این واحد تولیدی بزرگ در سال 94 به بیش از سه هزار و 700 تن رسید.

رئیس اتحادیه تولید داروهای دامی استان سمنان به تولید 110 قلم داروی دامی در رویان‌دارو خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این 30 قلم داروی دامی خارجی نیز وارد و تحت لیسانس تولیدکنندگان داروهای دامی اروپایی از طریق این واحد تولیدی ایرانی به بازار راه می‌یابد و در مجموع 140 قلم دارو از طریق رویان‌داروی سمنان در سطح کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل داروسازی رویان‌دارو سمنان از صدور 75 قلم داروی دامی این واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی سمنان به کشورهای مختلف دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه و خصوصا کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، آذربایجان و... از بازارهای مهم صادرات دارویی رویان‌داروی سمنان است.

میرمطلبی به تقدیر از نگاه ویژه دولت دبیر و امید به تولیدکنندگان داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: همین حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها به افزایش چشمگیر تولیدات دارویی سمنان در چند سال اخیر انجامیده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی کمبود واکسن‌های دامی و از جمله واکسن تب برفکی در ایران، تصریح کرد: تولید واکسن‌های دامی در انحصار چندین شرکت دولتی و از جمله واحد تولیدات دارویی رازی است و متاسفانه بخش خصوصی به این حوزه وارد نشده است.

میرمطلبی با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی به تولید واکسن‌های دامی گفت: دولت تدبیر امید و از جمله وزیر جهاد کشاورزی و دیگر وزرای مرتبط با این مهم بر ورود تولیدکنندگان بخش خصوصی به تولید واکسن های دامی اصرار دارند و در سفر اخیر وزیر به سمنان و بازدید از رویان‌دارو، بر ورود این واحد تولیدی نیز تاکید شد.

میرمطلبی همچنین اضافه کرد: البته کمبود واکسن تب برفکی دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها تغییر سویه‌های این بیماری است و لذا واحدهای تحقیقاتی شرکت‌های داروسازی باید با تغییر هر سویه، واکسن متناسب آن را تولید کنند که این مهم نیز در کاهش این دارو در ماه‌های گذشته که شاهد شیوع این بیماری در چند استان کشور بودیم، داشته است .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر نیکخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
متاسفانه .................... با استفاده از مواد اولیه چینی و دادن 100درصد سود به داروخانه ها حیثیت دامپزشکان را به باد دادهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
بنده که به جز حساسیتهای دارویی و آبسه هیچ اثری از داروهای ............ ندیده ام .
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
داروهای ........... کیفیت ندارند
ابوریحان و رازک خیلی با کیفیتند
نظر شما
ادامه