کد خبر: ۲۹۸۶۲
 

نخستین همایش "صنعت اسب" استان سمنان با همکاری دامپزشکی استان و هیئت سوارکاری استان سمنان در مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد سعیدی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در این همایش که با موضوع صنعت پرورش اسب و مسائل پزشکی، اقتصادی و اسب‌درمانی و با حضور رئیس هیئت سوارکاری استان، فعالان پرورش اسب، عشایر و جمعی از دانشجویان دامپزشکی برگزار شد، از صنعت پرورش اسب به‌عنوان یک صنعت رو به‌رشد نام برد و اظهار کرد: همه ظرفیت‌های لازم برای توسعه پرورش اسب در استان سمنان فراهم است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به این صنعت در حال رشد تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری در این بخش که قابل توجه است در بستری امن که آن آن هم چیزی جز مراقبت‌های بهداشتی-نظارتی دامپزشکی نیست، صورت نپذیرد، امنیت سرمایه‌گذاری در این صنعت با مشکل مواجه می‌شود.

دکتر سعیدی با اشاره به اهمیت محوری ثبات سرمایه گذاری در این صنعت ادامه داد: ثبات سرمایه‌گذاری در این صنعت نیز تنها در سایه همدلی، همکاری، تعامل و توجه مالکین، هیئت‌های استانی و شهرستانی سوارکاری و باشگاه‌های ورزشی و دامپزشکی استان و توجه جدی به توصیه‌های بهداشتی و انجام مراقبت‌های جدی و با برنامه منظم به‌دست خواهد آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: همه دست‌اندرکاران این صنعت با توجه و تدقیق هرچه بیشتر در رشد و توسعه این صنعت زمینه‌های توسعه این صنعت درآمدزا را در استان سمنان بیش از پیش فراهم کنند.
 
 
نظر شما
ادامه