کد خبر: ۲۹۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رییس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: تعدادی واکسن برای پیشگیری از تب برفکی از ترکیه وارد ایران شده و سهمیه‌ای نیز برای دامداران خوزستان در نظر گرفته شده است تا بتوان از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالخالق سبحانی» افزود: این واکسن‌ها توسط اتحادیه مرکزی دامداران ایران خریداری شده و در سامانه این اتحادیه قرار دارند که دامداران استان می‌توانند در صورت نیاز و برای جلوگیری از شیوع این بیماری، آن را خریداری کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از واکسن‌های خریداری‌شده توسط اتحادیه مرکزی، باعث تقویت دام‌ها و افزایش توان آن‌ها در مقابله با تب برفکی می‌شود، تمام اکیپ‌های دامپزشکی استان در این زمینه فعال هستند تا این بیماری به سایر دام‌ها منتقل نشود زیرا این بیماری مسری است و باید از شیوع آن پیشگیری کرد.

سبحانی با بیان این‌که بروز بیماری تب برفکی میان دام‌ها باعث به وجود آمدن خسارات فراوانی به دامداران استان شده است، عنوان کرد: در حال حاضر دامداران علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات روانی ناشی از بروز این بیماری و تبعات آن را نیز تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بیماری تب برفکی موجب افت تولیدات دامی می‌شود، گفت: همچنین دام‌ها از نظر پرواربندی و تولید شیر با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند و پس از مدتی دام از بین می‌رود که این مسائل مشکلات فراوانی را برای دامداران استان به وجود آورده است.

رییس اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اداره دامپزشکی استان شیوع بیماری تب برفکی به زودی متوقف شود و مشکلات دامداران در این زمینه کاهش پیدا کند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
0
دانش فنی تولید واکسن تب برفکی را ما به ترکیه میدهیم !!!!!!!.
نظر شما
ادامه