کد خبر: ۲۹۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی در مراسمی به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متصل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه این مراسم گفت:‌ مجموعه حمل و نقل به عنوان یکی از زیر سیستم های اصلی تجاری کشور محسوب می شود و امکان قاچاق بدون حمل و نقل کالا میسر نیست، از این رو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجموعه سامانه هایی را پیش بینی کرده که در تبادل اطلاعات با یکدیگر تشکیل دهنده سامانه جامع نظارت هوشمند سیستمی‌ بر حمل و نقل را رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد:‌ در این باره مجموعه سازمان های مرتبط با حمل و نقل، به سامانه بر خط راهداری و حمل و نقل جاده ای متصل می شود و بدون مجوز این دستگاه ها امکان صدور سیستمی بارنامه میّسر نخواهد شد.

خورشیدی گفت: حدود 300 قلم کالا از جمله دام زنده ، گوشت ، طیور، نهادهای دامی ، داروها وسموم دامی کشور وجود دارد که سازمان دامپزشکی مجوز حمل و نقل آن را صادر می کند.

وی افزود: طرح آزمایشی اتصال به سامانه بارنامه راهداری در استان های گلستان و مازندران با موفقیت اجراشد از این رو آموزش لازم به متصدیان امر داده می شود که چگونه از این سامانه در سراسر کشور استفاده کنند که از مزایای این طرح علاوه بر سرعت در کار ارباب رجوع، نظارت سیستمی و هوشمند بر فرآیند حمل و نقل کالاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت:‌ موضوع قاچاق در حوزه دامپزشکی و نقل و انتقال دام و فرآورده های خام دامی حائز اهمیت است و آسیب پذیری حوزه دام در بخش کشاورزی وجود دارد.

«دکتر خالد خداویردی» افزود: بیش از 180 عامل بیماری میان دام ها منتقل می شود، بیش از 90 هزار واحد نگهداری دام داریم و بیش از 88 هزار کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسایه داریم که تعدادی از آنها از ثبات قابل توجه در حوزه بهداشتی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد:‌ یکی از ضروری ترین مسائل در نقل و انتقال دام و مبارزه با قاچاق، انتقال اطلاعات میان دستگاه های مرتبط با حوزه دامپزشکی، همکاری و تعامل دستگاه ها و هویت دار کردن دام است که سازمان دامپزشکی پیگیری می کند.
خداویردی گفت:‌ هر مجوزی که برای دام و فرآورده های دامی چه وارداتی و صادراتی صادر می شود به سامانه راهداری مرتبط کردیم و آنها قبل از صدور بارنامه،‌ مجوز بهداشتی دامپزشکی را دریافت می کند.

وی افزود: توجه به مسائل نقلیه در حمل و نقل دام و فرآورده های دامی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد از این رو تاکنون برای 35 هزار وسیله نقلیه کد شناسایی و رهگیری صادر کردیم که به نظارت و کنترل نقل و انتقال محموله کمک می کند.

خداویردی گفت:‌ اگر سامانه بطور کامل اجرایی شود می توانیم بر همه جابجایی های دام و فرآورده های دامی نظارت کنیم ضمن اینکه هویت دار کردن دام و فرآورده های خام دامی باید قبل از آن اجرایی شود.

وی افزود: برای حدود 300 قلم محموله و فرآورده، در سازمان دامپزشکی مجوز صادر می کنیم بطور نمونه در ذرت و سویا به عنوان نهاده دام سال گذشته مجوز 11 میلیون تن واردات داشتیم که در مبادی ورودی کنترل و نظارت شد.

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هم به خبرنگار ماگفت: از مزایای این طرح شفاف سازی، رصد حمل محصولات و جلوگیری قاچاق کالاست.

غلامحسین دغاغله افزود: سالانه 27 میلیون تن کالاهای دائمی با بارنامه حمل می شود از این رو یکی از نتایج اولیه طرح، استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف برای صاحبان کالاست که کالاها را بدون مشکل حمل کنند و دستگاه های نظارتی هم بتوانند حمل را رصد کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این کالاها با جان مردم و امنیت غذایی ارتباط دارد از اجرای کامل طرح اتصال سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیمه اول خرداد در سراسر کشور خبر داد.

دغاغله گفت: قبلا این مجوزهایی که صادر می شد بصورت دستی ازجانب صاحب کالا به سازمان دامپزشکی و شرکتهای حمل و نقل برای صدور بارنامه ارائه می شد اما با این طرح بصورت سیستمی به سامانه متصل می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح هر کالایی که نیاز به مجوز از سازمان دامپزشکی دارد، در صورتی می تواند بارنامه دریافت کند که مجوز دامپزشکی در سیستم دامپزشکی صادر و در سیستم راهداری ثبت شود که پس از آن بارنامه صادر خواهد شد.
 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
اين كار بسيار خوبيست. ولي من به عنوان يكي از مسولين فني و بهداشتي شاغل در يكي از سايت هاي ضدعفوني واقع در بندر امام خميني فاقد امنيت شغلي هستم. به علت ............. و ناتواني اداره كل دامپزشكي در وادار كردن سايت هاي ضدعفوني به بستن قرارداد با نظام دامپزشكي، امسال ما هيچ گونه افزايش حقوقي نداشتيم و تهديد به اخراج شديم. پس از من مسول فني انتظار كار دقيق رو نداشته باشيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
................... يه نفر بياد بشينه دو دو تا چهار تا كنه ببينيم اين اعتبار اطلاعات اين سامانه ها چقدره ............. اداره دامپزشكي با توصيه عمه و خاله نميشود كمي تفكر بفرمائيد كه این دوره ..................... سازمان چه تفاوتي با تمام آن كساني كه به آنها انتقاد داشتيد دارد
نظر شما
ادامه