کد خبر: ۲۹۸۷۹
 
 

با شروع فصل چرا و ورود دام‌های اهلی عشایر به چهارمحال و بختیاری، ۱۵۰ آبشخور حیات وحش و 7 استخر ذخیره آب در مناطق حفاظت شده این استان ضد عفونی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ایمن  سازی و جلوگیری از شیوع بیماری طاعون و تب برفکی نشخوارکنندگان کوچک، با شروع فصل چرا و ورود دام‌های اهلی عشایر دارای پروانه به مراتع مناطق حفاظت شده، ۱۵۰ آبشخور حیات وحش و 7 استخر ذخیره آب در استان ضدعفونی شد.

«شهرام احمدی» افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز بیماری طاعون و تب برفکی نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش چهارمحال و بختیاری اعلام نشده است.

وی، با بیان اینکه به علت عدم امکان زنده  گیری و واکسیناسیون حیوانات وحشی، درمان این بیماری در حیات وحش میسر نیست، اظهار داشت: بهترین روش پیشگیری، جلوگیری از ورود دام های اهلی به مناطق حفاظت شده و یا واکسیناسیون این دام ها در حاشیه زیستگاه های حفاظت شده است.

احمدی گفت: با توجه به حساسیت مناطق حفاظت ‌شده تنگ صیاد و شیدا، ضمن افزايش گشت و كنترل به منظور پایش بهتر مناطق و جداسازی آبشخورهای مشترک، تمامی دا‌م های اهلی موجود در این مناطق توسط مأموران یگان حفاظت محیط ‌زیست و دامپزشکی استان واکسینه شد.

به گفته وی، از دو سال گذشته آبشخورهای مناطق حفاظت شده استان، دو نوبت در سال ضدعفونی مي شود.
 
 
نظر شما
ادامه