کد خبر: ۲۹۸۸۶
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن هشدار به پرورش دهندگان مرغ در کرمان درخواست کرد: با توجه به تغییر ناگهانی دما در فصل بهار و در پیش بودن گرما و افزایش احتمالی میزان تلفات در مرغداری ها، ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی را در دستور کار خود قرار داده و به توصیه های دامپزشکی بیشتر توجه داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» در همین رابطه اظهار داشت: از آنجایی که جوجه های گوشتی باید در بهترین دامنه دمایی پرورش یابند، در شرایطی که هوای بیرون گرم است فضای داخل سالن باید به گونه ای باشد که مرغ ها به راحتی بتوانند گرمای اضافی بدن خود را دفع کنند لذا رطوبت داخل سالن را در حد استاندارد نگه دارند.

وی خطاب به پرورش دهندگان طیور در استان گفت: پرورش دهندگان نیز بایستی به این نکته دقت داشته باشند که بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایند که طول دوره پرورش از 45 روز عبور نکرده و وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بیشتر نباشد.

دکتر رشیدی وزن متوسط و ایده آل جهت مصرف را یک کیلو و دویست تا یک کیلو 800 گرم اعلام کرد و گفت: سنگین وزن کردن مرغ ها در زمان فعلی برای جبران ضررهای ناشی از کاهش قیمت راهکار مناسبی نیست و ضریب تلفات را در مرغداری ها افزایش می دهد .

وی افزایش غیر استاندارد وزن مرغ و همچنین جوجه ریزی بیش از ظرفیت واحد را از مهمترین دلائل تلفات مرغداری ها در فصل گرما بر شمرد و تاکید داشت: به منظور جلوگیری از تلفات ناشی از گرمازدگی، مرغداران باید کمتر از ظرفیت واحد نسبت به جوجه ریزی اقدام نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان همچنین از افرادی که به طور سنتی طیور را نگهداری می کنند خواست مسائل بهداشتی و تنظیف محل نگهداری انها را جدی بگیرند و اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند، با دامپزشکی و یا شبکه های بهداشت و درمان تماس بگیرند  .
 
 
نظر شما
ادامه