کد خبر: ۲۹۸۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: 471 راس دام سنگین از نژاد سمینتال از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام پورضرب» با اعلام این خبر گفت: این دام های سنگین شامل گاو و گوساله از کشور نروژ تحت نظارت بهداشتی و کیفی شبکه دامپزشکی آستارا از مرز گمرک این شهرستان وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در محل گمرک مرزی آستارا مستقر بودند و ضمن ضدعفونی کردن خودروهای حامل دام به طور مستمر بر صادرات و واردات محموله های حوزه دام و طیور نظارت بهداشتی و فنی دارند ، افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با هماهنگی های به عمل آمده عملیات نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل گمرک بر روی محموله وارداتی سریعا انجام و مجوزهای لازم در راستای ترخیص ، ترانزیت و گواهی حمل بین استانی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان دام با هدف اصلاح نژاد دام سنگین وارد کشور شد، اضافه کرد: 471 راس دام سنگین از نژاد سمینتال امروز به مقصد استان قزوین ترانزیت شد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا در حوزه پرورش به اهمیت توسعه این نژاد اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از بیماری ها می توان گفت که این نژاد مقاوم به بیماری های مختلف بوده و باروری و گوساله دهی آن بالا است.

پورضرب خاطر نشان کرد: نژاد سمینتال یک نژاد اقتصادی است و دارای عملکرد مناسب ، قدرت بهره دهی طولانی، دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت و قدرت تطابق بالا با شرایط آب و هوایی مختلف است.

شهرستان آستارا دارای 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز است که به روش های مختلف سنتی و نیمه سنتی نگه داری می شوند.

گمرک آستارا نیز به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک به 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
با سلام و خدا قوت به مجموعه دامپزشکی استان گیلان و مدیریت محترم ان در ترخیص سریع این محموله حساس به عرض اقای دکتر پور ضرب میرساند که محموله همه تلیسه ابستن و از اتریش وارد شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
اینا کجا قراره نگهداری بشن سیستم دولتی یا بخخش خصوصی دوستان اطلاعی دارن بفرمایند
نظر شما
ادامه