کد خبر: ۲۹۹۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر مهدی خلج» در نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: سازمان دامپزشکی بخش غیر دولتی را یکی از بازوهای توانمند خود می‌داند ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 610 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای واکسیناسیون، خرید واکسن، مواد مصرفی و کیت های آزمایشگاهی و مبارزه با بیماری های دامی به این سازمان اختصاص یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی دامپزشکی استان مرکزی با بخش خصوصی افزود: این اعتبار به دلیل ارتباط مستقیم سازمان دامپزشکی با اقتصاد، سلامت و تجارت بین المللی و حضور فرآورده های دامی در بازارهای داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 260 میلیارد ریال افزایش یافته است.

اعتبار تخصیصی امسال تنها پاسخگوی 60 درصد مبارزه با برخی از بیماری ها است

وی رصد 181 بیماری در جمعیت دام، طیور و زنبور عسل و مبارزه با این بیماری ها را از جمله وظایف سازمان دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به گسترگی وظایف این سازمان و هزینه بالای واکسیناسیون، اعتبار تخصیصی امسال تنها پاسخگوی 60 درصد مبارزه با برخی از بیماری ها از جمله تب برفکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادرات غیر نفتی را از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: خروج از اقتصاد نفتی و حضور گسترده در بازارهای بین المللی و زمینه سازی برای نشاط در تولید نیازمند افزایش توانمندی فنی، شخصی، علمی و عملی در بخش تولید محصول های خام دامی و بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: نبود نگاه عملی و کارشناسانه به دامپزشکی مشکلات سلامت و بروز بیماری های مشترک دامی را به همراه دارد و مشکل هایی در اقتصاد و صادرات محصول های خام دامی ایجاد می کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با یادآوری استفاده از حدود 14 دز واکسن برای نشخوارکنندگان کوچک وحشی کشور در سال گذشته افزود: واکسیناسیون این میزان دام وحشی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 50 درصد افزایش داشته است.

سازمان دامپزشکی بخش غیر دولتی را یکی از بازوهای توانمند خود می داند

دکتر خلج بهره گیری از بخش خصوصی برای مبارزه با بیماری های دامی را یکی از اولویت های سازمان دامپزشکی عنوان کرد و افزود: سازمان دامپزشکی بخش غیر دولتی را یکی از بازوهای توانمند خود دانسته و معتقد است بدون بهره گیری از توان این بخش مهار بیماری ها دامی و واکسیناسیون دام ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته عملیات واکسیناسیون دام ها علیه بیماری بروسلوز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 30 درصد افزایش داشت که این مهم موجب شد حدود سه هزار نفر کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با وجود قرار گرفتن در منطقه نیمه خشک در بسیاری از تولیدهای دامی و کشاورزی جزو 10 استان برتر کشور قرار گرفته و با توجه به جمعیت دو درصدی خود حدود سه درصد تولیدهای خام دامی را به خود اختصاص داده است.

«دکتر محسن شانقی» افزود: دامپزشکی استان مرکزی سال گذشته با دو بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب برفکی روبرو بود که با واکسیناسیون، ضدعفونی و قرنطینه در بسیاری از کانون ها توانست میزان خسارت های این بیماری ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.

وی ادامه داد: کانون های تب برفکی از مرداد تا دی ماه سال گذشته کاملاً عادی بوده ولی از دی ماه سال گذشته با ورود سویه جدید این بیماری به کشور و استان تعداد کانون های این بیماری به 66 کانون افزایش یافت که با اقدام های ضد عفونی و واکسیناسیون این تعداد در اردیبهشت امسال به هشت کانون کاهش یافته است.

از اول دی ماه تا کنون 945 هزار راس دام سبک و 104 هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده اند که در کنترل آن تاثیر فراوانی داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت شش هزار و 400 کیلوگرم مواد ضد عفونی توسط 12 گروه برای مبارزه با این بیماریبه صورت رایگان در اختیار دامداران و دامداری ها قرار گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در این مدت 33 هزار راس دام سنگین و یک میلیون و 900 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
تازه همین که صرف کارانه ، اضافه کار انجام نشده ، حق محرومیت ، مابه التفاوت و سختی کار میشه
یه بار هم که شده صد درصد رو بهشون بدید تا ثابت کنم هیچ تاثیری در وقوع بیماری ها نمیوفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
البته باید دید اضافه کار به چه کسانی میدند مدیران و مسئولینی که در سازمان میشنند ویا دنبال کارهای خوشان می روند یه نفر باید بیاد این تفاوت پرداختی ها را بررسی کند بی عدالتی تا کجا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
جناب اقای رییس مشکل کمبود اعتبار نیست مشکل نبود مدیریت است پرداختیهای کلان به مدیر کل و معاونین و روسای مبارزه استانها چندین برابر واکسیناتورها و کارشناسان است در نتیجه واکسن وارد بدن دام نمیشود وارد بازار هفتگی دام میشود امسال جای پرداختی های مدیر کل معاون و روسای مبارزه را با جای زحمتکشان واقعی که واکسیناتورها هستند عوض کنید نتیجه خواهید گرفت محمد
نظر شما
ادامه