کد خبر: ۲۹۹۱۸
 

سومین مجمع هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور در استان یزد برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی اکبر حدادزاده» مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام و بالا بردن سطح بهداشت فراورده های خام دامی، سومین مجمع هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور در استان یزد برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه وضعیت منطقه ای بیماری های اپیدمیک از جمله تب برفکی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت و شرکت کنندگان به بیان نظرات و راهکارهای پیشگیری از این بیماری در سطح منطقه پرداختند.

دکتر حدادزاده همچنین اظهار داشت: علاوه بر موضوع مهم تب برفکی، سایر مباحث از جمله وضعیت بهداشت شیرخام، ایجاد فروشگا ههای عرضه مواد خام پروتئینی (سوپر پروتئین ها)، مشکلات مرتبط با مسئولین فنی واحدهای تحت نظارت دامپزشکی و موضوعات اداری دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه سه دامپزشکی کشور مجموعه ای از استان های شمال شرق، شرق، جنوب شرق و همچنین مرکز کشور هستند که بخش وسیعی از مرزهای استراتژیک شرق و مرکز کشور را شامل می شود. مطمئنا تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع می تواند تأثیر مستقیم در سلامت جمعیت دام کشور و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه خواهد داشت.
 
 
 
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در مجمع هماهنگی مدیران دامپزشکی منطقه سه کشور در استان یزد اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در تمامی حوزه های دامپزشکی و با عنایت به ارزیابی های صورت گرفته، عملکرد دامپزشکی استان یزد در رده استان های ممتاز کشور قرار دارد که این مساله قابل تقدیر است.

«دکتر عباس عباسی» در ادامه افزود: استان یزد با توجه به گستره خاکی و محدودیت های زیاد خوشبختانه توانسته است سرانه تولید بالایی را در سطح کشور در حوزه فراروده های خام دامی به خود اختصاص دهد و انتظار می رود تا با رفع محدودیت ها از طریق تامین منابع مالی و استانی توسط مسئولین ذیصلاح پیشرفت بیشتری نیز داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: امیدواریم با برگزاری این گونه نشست ها در استان های مختلف بتوانیم هم افزایی مناسبی در زمینه حمل و نقل دام زنده و فراورده های خام دامی داشته باشیم و با همت کارکنان ادارات دامپزشکی این استان ها بتوانیم در حوزه فراورده های خام دامی، زیرساخت های مناسب از جمله بهسازی کشتارگاه های صنعتی دام و طیور و مراکز عرضه فراورده های خام دامی که در اولویت اصلی کار دامپزشکی قرار دارد، فراهم آوریم.
 
 
نظر شما
ادامه