کد خبر: ۲۹۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر یک روزه خود به استان همدان، در جلسه شورای هماهنگی این استان با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ستادی و اداری و رئیس ادارات دامپزشکی شهرستان شرکت کرد و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور را در این حوزه برای حضار تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، در این جلسه «دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور طی سخنانی سیاست های سازمان دامپزشکی کشور در این حوزه را تشریح کرد و راهکار های موثر جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه را برشمرد.

وی جایگزین کردن راه حل ها و تفکرات مختلف را به جای استفاده از یک راه حل واحد در مسائل و مشکلات نظیر اپیدمی های را در راستای اقتصاد مقاومتی راه گشا خواند.

دکتر هاشم زاده استفاده حداکثری از امکانات بالقوه و بالفعل کشور در مسائل مختلف و انجام دقیق ترین تحلیل ها بر روی داده ها و اطلاعات را جهت نیل به اهداف سازمان را موثر دانست و گفت: با توجه به اهمیت تعیین صلاحیت مسئولین فنی و بهداشتی (بر اساس ماده 19) هر استان می تواند مستقلاً ضوابطی را بر اساس ضوابط کلی و عمومی تهیه و به تصویب مقامات استان برساند و به اجرا در آورد.

وی استفاده از دامپزشکان متبحر و با تجربه در درمانگاه های مرجع را امری لازم و ضروری دانست.

«دکتر محمود رضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک اعیاد شعبانیه و علی الخصوص ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) گزارشی در خصوص اقدامات و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان همدان در خصوص اقدامات و عملکرد این اداره کل در "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بر اساس منویات مقام معظم رهبری ارائه کرد.

وی در ادامه خلاصه ای از عملکرد اداره کل در سال های گذشته ارائه کرد که در این راستا توفیقات چشمگیر بدست آمده علیرغم وجود مشکلات و موانع در زمینه بهبود اعتبارات و کنترل اپیدمی های بیماری ها را برشمرد.

در ادامه جلسه «دکتر بهرامی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان نیز مطالبی را در خصوص مسائل و مشکلات بخش خصوصی و توفیقات حاصله در دوره های بازآموزی جهت بخش خصوصی دامپزشکی و ارائه تسهیلات اعتباری گزارشی را ارائه کرد.

در پایان این جلسه دکتر هاشم زاده به همراه مدیر کل دامپزشکی استان از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی بازدید به عمل آورد و از نزدیک فعالیت های انجام شده در این آزمایشگاه را مورد بررسی قرار داد.

 
 
 
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با فعالان بخش خصوصی دامپزشکی استان همدان به مشکلات آنها رسیدگی کرد و به ارائه راهکار های مناسب جهت افزایش بهره وری در این بخش پرداخت .

«دکتر مسعود هاشم زاده» در این دیدار گفت: می توان با تبیین برنامه های لازم، راندمان پرورش را بالا برده و این موضوع قطعا در افزایش گردش مالی بخش درمان می تواند موثر باشد.

دکتر هاشم زاده در ادامه افزود: می توان با افزایش استانداردهای موجود و اجرای آنها آینده را برای فارغ التحصیلان روشن پیش بینی کرد.

وی سیاست سازمان دامپزشکی کشور را در خصوص آزمایشگاه ها، واگذاری کارها به بخش خصوصی و افزایش آزمایشگاه های همکار دانست.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور مشکلات موجود نظیر ساختار تعاونی، نژادها و جوجه های مرغ مادر و غیره را در سطح ملی و فراتر از سازمان دامپزشکی کشور دانست و گفت: تصمیم گیری در این خصوص مطالب بایستی در وزارت جهاد کشاورزی و در سطح ملی انجام گیرد و پیگیری شود.

در این جلسه دکتر رسولی، مدیر کل دامپزشکی استان ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص و ضعیت بخش خصوصی استان توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر بهرامی رئیس نظام دامپزشکی استان همدان مطالبی را در خصوص ارتقاء نظارت بهداشتی،فارغ التحصیلان بیکار، عدم آموزش کافی و عدم کسب تجارب لازم در دانشگاه ها، نیاز سنجی های بخش خصوصی و نیز سایر مشکلات موجود در این بخش را به استحضار معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور رساند.

در ادامه جلسه فعالان بخش خصوصی به ترتیب با توجه به نمایندگی از بخش و حوزه مربوطه اقدام به طرح مسائل و مشکلات موجود پرداخته که در پایان هر یک پاسخ مشکلات خود را از زبان دکتر هاشم زاده شنیدند.

 
 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر یک روزه خود به استان همدان از آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان همدان بازدید کرد و از نزدیک توانمندی ها و خدمات قابل ارائه در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد .

«دکتر مسعود هاشم زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به همراه دکتر رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان و دکتر مکاری ، معاونت سلامت این اداره کل از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان همدان بازدید به عمل آورد.

در این بازدید دکتر هاشم زاده، آزمایشگاه را یکی از مهمترین بخش و فعالیت های دامپزشکی خواند و افزود: تشخیص عوامل بیماری و آنالیز های صورت گرفته در آزمایشگاه سنگ بنای فعالیت های دامپزشکی است و در مقایسه با سایر کشور ها که حداقل نیمی از نیروی انسانی شاغل در دامپزشکی در آزمایشگاه ها شاغل می باشند، نیازمند تقویت در این بخش هستیم.

در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان همدان با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و نیز ارائه برنامه توسعه آزمایشگاه، قسمت های مختلف آن را به دکتر هاشم زاده معرفی کرد و در ادامه گزارشی از پتانسیل ها و کمبود های را ارائه کرد و افزود:با تقویت این آزمایشگاه می توان علاوه بر استان، غرب کشور را نیز در بحث تشخیص بیماری ها خصوصا از لحاظ تشخیص ملکولی بیماری ها (PCR) پشتیبانی کرد.

در این دیدار دکتر رسولی ضمن تقدیر و قدر دانی از حضور دکتر هاشم زاده فعالیت های آزمایشگاه مرکزی را قابل قبول دانست و گفت: علیرغم کمبود اعتبارات و نیروی انسانی، موفقیت های چشمگیری در این حوزه بدست آمده که قابل تقدیر می باشد.

در پایان این بازدید دکتر هاشم زاده ضمن گفتگو با پرسنل آزمایشگاه از مستندات و بروز رسانی های انجام شده در دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه بازدید به عمل آورد و نظم حاکم بر آزمایشگاه را در استان و اجرای سیاست های مدیریتی را در این آزمایشگاه را مورد تجلیل قرار داد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
متاسفانه استان ......... نظارت ضعیفی در بخش های مختلف دامپزشکی دارد که با یک بازدید میدانی قاابل تشخیص است لطفا سازمان بررسی کند
نظر شما
ادامه