کد خبر: ۲۹۹۲۸
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تداخل صنفی به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در یزد یاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدحسن لطفی» اظهار داشت: بر اساس قانون هر صنف باید یک نوع ماده قضایی را ارائه دهد اما متاسفانه در یزد شاهد افزایش تداخلات صنفی هستیم.

وی تصریح کرد: اینکه می بینیم تب مالت در یزد افزایش یافته و هر بار کانون جدیدی از این بیماری شناسایی می شود، به خاطر عرضه محصولات لبنی در اصنافی است که از نظارت دامپزشکی دور می ماند.

لطفی عنوان کرد: در یزد در بسیاری از واحدهای صنفی میوه فروشی، شاهد عرضه محصولات لبنی در قالب ماست محلی، دوغ محلی، کره گوسفند و ... هستیم و تبلیغات محلی گسترده ای نیز توسط آنها انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در برخی اصناف نیز به عنوان مثال سوپرمارکت‌ها نیز شاهد عرضه میوه یا سیب زمینی و پیاز هستیم که اینها تداخلات صنفی است و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: لازم است در این زمینه توسط رسانه ها اطلاع رسانی کاملی انجام شود تا از بروز بسیاری از بیماریها به ویژه تب مالت در استان جلوگیری شود.

لطفی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات تداخلات صنفی، به هم زدن چرخه نظارت های بهداشتی است و این امر می تواند تبعات و بیماری های بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته باشد.
 
 
نظر شما
ادامه