کد خبر: ۲۹۹۳۳
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان بر لزوم اخذ گواهی واکسیناسیون علیه بیماری استرپتوکوکوزیس در مراکز آبزی‌پروری این استان تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر علی جاویدپور» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: بیماری استرپتو کوکوزیس از جمله بیماریهای آبزیان است که با شروع فصل گرما احتمال وقوع آن وجود دارد و خوشبختانه با همت و تلاش دانشمندان و متخصصین داخلی کشور بر علیه بیماری فوق واکسن ساخته شده است و در دسترس می باشد وبهره برداران می توانند با انجام عملیات واکسیناسیون در دو مرحله از مخاطرات و تلفات احتمالی آبزیان خود را ایمن نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: ایمنی ناشی از واکسیناسیون علاوه بر کنترل و کاهش تلفات از مصرف بی مورد آنتی بیوتیک در مزارع و انجام آزمایشات غیر کارشناسی بهداشت عمومی جامعه را تضمین و هزینه های تولید را نیزکاهش می دهد.

دکتر جاویدپور در پایان به کلیه پرورش دهندگان توصیه نمود:

- کلیه مسائل بهداشتی- قرنطینه ای را رعایت نمایند.

- بچه ماهیان را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و در زمان خرید گواهی سلامت و انجام واکسیناسیون را اخذ نمایند.

- قبل از هرگونه فعالیت مجوز های بهداشتی را از ادارات دامپزشکی اخذ نمایند.

- بر اساس ظرفیت تعیین شده فعالیت نمایند.

- تمهیدات لازم در خصوص دفن بهداشتی ماهیان تلف شده صورت پذیرد.

- نسبت به قرنطینه نمودن بچه ماهیان قبل از ورود به استخرها اقدام نمایند.

- از مواد ضدعفونی کننده مجاز در مبادی ورودی مزرعه و ... استفاده نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه