کد خبر: ۲۹۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری با اشاره به تاکید دین اسلام به این رشته و سابقه کهن سوارکاری در ایران، حل مشکل قرنطینه و ایجاد شرایط برای توسعه جهانی را خواستار شد و افزود: اسب های ایران قابلیت تکثیر و انتقال به کشورهای جهان را دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «محمود گودرزی» در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری که امروز (شنبه) برگزار شد، از سوارکاری در ایران به عنوان رشته ای که در آموزه های دینی به آن سفارش شده است، نام برد.

وی با اشاره به سابقه عمیق و تاریخی سوارکاری در ایران اظهار داشت: مردم ایران به سوارکاری علاقه مند هستند و مسابقات مختلفی نیز هر هفته در کشورمان برگزار می شود و رونق خوبی در این ورزش کهن حاکم است به طوری که در برخی مناطق ایران، رشته اول آنها نیز محسوب می شود. بنابراین زمینه مناسبی برای رشد سوارکاری در ایران وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایران دارای اسب های اصیلی است که قابلیت تکثیر و انتقال به کشورهای جهان را دارند، ادامه داد: دولت و فدراسیون سوارکاری برای توسعه این رشته برنامه دارند و درصدد حضور بخش خصوصی به منظور توسعه بیشتر هم هستند، چرا که بسیاری از باشگاه ها با مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند و حتی در کشور افرادی با بیش از یکصد اسب و برخورداری از امکانات مناسب، رونق آن را رقم زده اند.

گودرزی با ابراز خرسندی از حضور رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری در کشورمان حمایت فدراسیون جهانی را در حل برخی مشکلات فرا روی سوارکاری ایران از جمله حمل و نقل اسب ها و انتقال آنها به خارج از کشور و فراهم آوردن شرایط آسانتر برای شرکت سوارکاران ایران در رویدادهای بین المللی را به منظور توسعه این رشته خواستار شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین توسعه جهانی این رشته و ایجاد شرایط بهتر برای فراگیر شدن سوارکاری در نقاط مختلف جهان از جمله ایران را در توان فدراسیون جهانی دانست.

در این دیدار «اینگمار دی وس» با ابراز خرسندی از حضور در ایران و اظهار خوشحالی از پیشرفت این رشته در ایران، از اطلاعات دقیق وزیر ورزش و جوانان پیرامون سوارکاری و علاقه مندی به پیشرفت این رشته به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: از دسامبر 2014 که در موقعیت ریاست فدراسیون جهانی قرار گرفتم یکی از مهمترین اهدافم آشنایی با کشورهای عضو فدراسیون بود به همین دلیل ایران را انتخاب کردم و از پیشرفت این رشته و زیرساخت هایی که برای توسعه آن وجود دارد، واقعا خوشحالم و می توانم این نوید را بدهم که با توجه به سنت عمیق سوارکاری در کشور شما، ایران را آماده پیشرفت بهتر و بیشتر هم می دانم.

این مقام عالی سوارکاری با اشاره به دغدغه وزیر ورزش و جوانان در خصوص مشکلات قرنطینه گفت: در این زمینه صحبت های وزیر ورزش و جوانان را کاملا درک می کنم و احترام می گذارم و باید عنوان کنم در راستای حل این مشکل با سازمان بهداشت جهانی هم جلسه داشتیم و همچنان با جدیت در صدد حل این مشکل هستیم و مطمئنم که با همکاری یکدیگر مشکل حمل و نقل نیز برطرف خواهد شد.

اینگمار دی وس، ورزش سوارکاری در جهان را در حال توسعه دانست و تاکید کرد: برخلاف آنکه تصور می شود این رشته برای ثروتمندان است، اصلا این شرایط وجود ندارد و حتی با قاطعیت می گویم بسیاری از قهرمان های المپیک ثروتمند نیستند، فقط ممکن است سوار اسب های ثروتمندان شود، به همین دلیل یکی از اهداف مهمی که در فدراسیون جهانی دنبال می کنیم، اجرای برنامه ای است که کمک می کند انسان های علاقه مند و مستعد این رشته بتوانند با حضور در باشگاه ها مدارج ترقی را طی کنند.

رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری ادامه داد: برنامه ای را اجرا خواهیم کرد که تعداد بیشتری از نخبگان سوارکاری بتوانند در المپیک حضور پیدا کنند که تحقق این مهم با همکاری فدراسیون ها از جمله فدراسیون ایران امکان پذیر خواهد بود، با این برنامه حتی سوارکاران ایران این توانایی را دارند که به المپیک 2020 هم راه یابند.

وی گفت: فدراسیون جهانی سوارکاری با فراهم آوردن شرایط بهتر برای حضور پرتعداد سوارکاران در المپیک شرایط خوبی را برای رشد جهانی این رشته بوجود خواهد آورد.

در این دیدار رئیس فدراسیون سوارکاری ایران هم ایجاد باشگاه های آموزشی برای نوجوانان، دوره های آموزشی در زمینه داوری و مربیگری و همچنین توسعه این رشته برای معلولان را از برنامه های مهم فدراسیون با همکاری فدراسیون جهانی دانست.

در این دیدار بهرام افشارزاده مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و مازیار ناظمی سرپرست دفتر امور بین الملل و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر د از استان فزوین
|
Afghanistan
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
تنها کارشناسی که می تواند مشکل اسب ایران را حل کند را خارج ار گود گذاشته اند و او نیز در حال فعالیت با مجامع بین المللی می باشد
نظر شما
ادامه