کد خبر: ۲۹۹۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

طراحی دستگاه ذبح دام طراحی شده توسط «محمد جباری راد» در جشنواره پذیرفته شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، در جشنواره اختراعات رویش دماوند که هفته گذشته به میزبانی بنیاد ملی نخبگان گیلان برگزار گردید، «مهندس محمد جباری راد» از پرسنل اداره کل دامپزشکی قزوین با اختراعی تحت عنوان «دستگاه ذبح دام» درجشنواره شرکت کرد.

از میان حدود 110 اختراع ارسالی به دبیر خانه جشنواره، 65 اختراع در مرحله داوری اولیه پذیرفته شدند که از این میان، اختراع محمد جباری جزو برگزیدگان ورود به جشنواره بود.

محمد جباری در خصوص کارکرد اختراعش گفت: این دستگاه به منظور ذبح بهداشتی دام خارج از کشتارگاه در ایام عید سعید قربان و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و... طراحی و ساخته شده است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
این که میشه ترویج کشتار خارج از کشتارگاه که چندین سال است دامپزشکی سعی در تشویق مردم برای استفاده از کشتارگاه در مراسم مذهبی مثل عید قربان دارد و تا حدود زیادی هم موفقیت آمیز بوده.
محمد جباری راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
مدیریت محترم سایت حکیم مهر با سلام واحترام در پاسخ به نظر همکار
الف- ذبح خارج از کشتارگاه یکی از مشکلات بهداشتی کشور است.
ویک معضل مهم که نیازبه راهکار کاربردی دارد.
قطعا نمی شود فرهنگ مرسوم را یک شبه تغییر داد. لذا استفاده از این وسیله بستر مناسب و گام بزرگی برای تغییر تدریجی فرهنگ ذبح درخارج از کشتارگاه می باشد تا کم کم جامعه ما گرایش به کشتارگاه نمایند.
طراحی این دستگاه نیز به منظور حل مشکل موجود است وکاربرد این دستگاه به منظور ساماندهی ذبح دام در شرایط موجود بارعایت حفظ بهداشت عمومی می باشد.و مقدمه ای خواهد بود برای تغییر فرهنگ ذبح
ب-به دلایل ذیل نمی توان ازذبح درخارج از کشتارگاه جلوگیری نمود.
1- سنت های مرسوم 2- عقیقه فرزند 3- تولد فرزند 4- خرید منزل ، خودرو ، ملک و.. 5- به شکرانه رفع خطر و دفع بلا6- اطعام فقرا 7- ازدواج 8- افتتاح پروژه ها 9- نذورات 10- اطعام عزاداران حسینی11- بازگشت از سفرهای زیارتی 12- خیر مقدم و....
ج- ایران فقط تهران نیست .
د- طبق تبصره 2 فصل دوم آیین نامه اجرایی ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور:ذبح دام در مراسمات مذهبی وملی در خارج از کشتارگاه مجاز است.

با توجه به موارد بالا و مزایای زیاد این دستگاه خواهشمند است نسبت به درج پاسخ اقدام مقتضی را مبذول دارند. با تشکرمحمد جباری راد
همکار دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
ضمن تبریک به همکار پرتلاش و زحمتکشم در اداره کل دامپزشکی قزوین قطعا بودن این دستگاه بهتر از نبودن آن هست و نیاز شهرها و حتی روستاهای ما به آن می باشد.تا از آن بهره مند شوند.
نظر شما
ادامه