کد خبر: ۲۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات حلال گفت: سازمان دامپزشکی برای ادعای خود در خصوص واردات ژلاتین حلال بدون نظر این سازمان، هیچ مستنداتی ارائه نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالعظیم بهفر» معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات حلال گفت: طبق قانون، نظارت بر فرآورده های خوراکی ،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین دارو زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صورت می گیرد و نظارت بر مواد خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی است.

وی توضیح داد: برای تایید حلال بودن فرآورده های مرتبط، تایید سفارت کشور خودمان در کشور مبدا و آنالیز مواد اولیه همچون ژلاتین و سپس تطبیق مستندات و آزمایشات نیاز است. هنگام حضور فرآورده ها در گمرک، این آزمایشات انجام می شود.

بهفر ادامه داد: روش هایی که در مرکز ملی تحقیقات حلال برای شناسایی آلودگی های ژلاتین مورد استفاده قرار می گیرد، توانایی شناسایی کوچکترین خطا را دارد.

معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات حلال با اشاره به ادعای سازمان نظام پزشکی مبنی بر ورود ژلاتین حلال بدون نظر این سازمان، عنوان کرد: چندی پیش دوستان این مسئله را مطرح کردند و ما در مقابل خواستار ارائه مستندات مرتبط شدیم تا بررسی و در صورت وجود این قبیل موارد، برخورد انجام گیرد.

وی افزود: متاسفانه هدف، فقط صحبت و تشویش اذهان عمومی بوده و درخواست مکرر ما برای ارائه مستندات نتیجه ای نداشته است. باید سیستم های نظارتی، دلیل این سکوت را جویا شوند.

بهفر یادآور شد: ما نیز صلاح نمی دانیم برخی مسائل در سطح عموم مطرح شود چراکه ایجاد شبهه در این خصوص، خطرناک است.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
سلام.اصل خبر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان بصورت دیگری است،لطفا دقت فرمایید!
نظر شما
ادامه