کد خبر: ۲۹۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: متاسفانه علی رغم فعالیت چشمگیر دامپزشکی در امنیت غذایی، از محل اعتبارات سلامت سهمی به این مجموعه داده نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» صبح امروز چهارشنبه پنجم خردادماه 95 در جلسه مدیران امور مالی ادارات کل دامپزشکی استان های کشور که به میزبانی کرمان برگزار شد اظهار کرد: یکی از رسالت های دامپزشکی برقراری امنیت غذایی از طریق حفظ و حراست از سرمایه دامی و مبارزه با بیماری های مشترک می باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری های مشترک، پیشگیری از بیماری ها و سلامت غذا از مزرعه تا سفره از دیگر رسالت های دامپزشکی است افزود: متاسفانه علی رغم فعالیت چشمگیر در امنیت غذایی، از محل اعتبارات سلامت سهمی به دامپزشکی داده نمی شود در حالیکه همه مسوولین بر این نکته تاکید دارند که بایستی این مجموعه از بودجه سلامت سهم ببرد.

رشیدی بیان کرد: از زمان دولت یازدهم اقدامات مهمی در اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است از جمله؛ ارتقای کیفی برنامه ها، جلوگیری از قاچاق دام از مرزهای شرقی کشور، کاهش چشمگیر تلفات دام سنگین و سبک بطوریکه تلفات دام های سنگین از تعداد انگشتان دست تجاوز نکرده و دام سبک هم به 50 راس نرسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: از جمله اقدامات دیگر این اداره کل اعمال کد ردیابی گوشت در کشتارگاه است و کرمان تنها استانی است که پایش باقیمانده آنتی بیوتیک ها در محصول مرغ را انجام می دهد و چنانچه موردی در این زمینه مشاهده شود برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه کرمان استانی معدنی است درخصوص پایش باقیمانده فلزات سنگین هم اقدامات ما شروع شده و آزمایشگاه مرجعی در سطح استان داریم که به صورت منطقه ای در این زمینه عمل می کند.

رشیدی بیان کرد: ما سعی کرده ایم از تمام تجهیزات استفاده کنیم از این رو آزمایشگاه ما که آزمایشگاه مرجع منطقه ای در خصوص تب برفکی است نمونه هایی از استان های همجوار را نیز دریافت و آزمایش می کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دولت 11 توجه جدی به امنیت غذایی داشته سند امنیت غذایی تهیه و به تائید استاندار کرمان رسیده است، همچنین در رابطه با اصلاح وضعیت کشتارگاه ها با همت فرمانداری ها اصلاحات گسترده ای انجام شده و تاثیر اساسی در اصلاح روند تولید گوشت داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: نمود این توجهات اکنون مشاهده می شود و همه مسوولین و شهروندان شاهد تاثیر اقدامات دامپزشکی در امنیت غذایی، بهداشت و زندگی خود هستند و امیدواریم با کمک سازمان دامپزشکی کشور بتوانیم در جهت ارتقا فعالیت ها و خدمت بیشتر به مردم گام برداریم.

رشیدی ادامه داد: مسوولین هم بایستی کمک و دنبال کنند که سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه متولی بهداشت و سلامت مردم، از اعتبارات بهداشت و سلامت هم برخوردار شود تا همکاران ما در سراسر کشور با فراغ بال و بدون محدودیت وظایف هم خود را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه استفاده از تجارب مهم ترین نتایج را دربر خواهد شد از این رو امیدواریم در دو روز برگزاری این جلسه بتوانیم از دانش و تجارب همکاران خود استفاده کنیم.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
1
0
دکتر وقتی مرغی جواب آنتی بیوتیکش مثبت شد چکاری انجام می دهید? روی بسته بندیش می نویسید مثبت??! ضبط می کنید? معدوم می کنید?!! جواب انتی بیوتیک دار بودن مرغ اگه با کشت باشد مگر چند روز طول نمی کشد ، در این مدت مرغ کشتار روز را چکار می کنید اجازه مصرف نمی دهید??!!
نظر شما
ادامه