کد خبر: ۲۹۹۸۲
خبرگزاری فارس: اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با رد واردات ژلاتین خوکی به کشور گفت : واردات ژلاتین تولید شده از خوک به کشور ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود هاشم زاده» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در دانشگاه شهرکرد در گفت و گویی افزود: از آنجا که دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور مستقر است و بر مباحث ذبح شرعی و فراورده هایی که مشکل شرعی دارند به دقت نظارت می کند، از ورود چنین محصولاتی به کشور جلوگیری می شود.

وی افزود: به طور کلی واردات ژلاتین خوکی به کشور ممنوع است و ما به هیچ وجه مجوز واردات محصولات غیرشرعی را نمی دهیم.

ژلاتین از استخوان یا پوست گاو و خوک تولید می شود. چندی پیش برخی خبرهای حاکی از واردات غیرمجاز ژلاتین‌های غیرحلال منتشر شده بود.

دانشگاه شهرکرد از امروز به مدت سه روز میزبان کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است.

باقی مانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واکسن ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل ها، سمیت دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماکولوژی بالینی در شاخه های دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان وحیات وحش از موضوعات این کنگره است.

در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان، پاکستان و ایران حضور دارند.

اجرای 12 سخنرانی اصلی، 28 سخنرانی جنبی، 10 سخنرانی تخصصی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است.

پیش از این، نخستین کنگره بین المللی فارماکولوژی کشور مهر ماه سال 87 و دومین کنگره آذر ماه سال 90 در تهران برگزار شده است.



نظر شما
ادامه