کد خبر: ۲۹۹۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود هاشم زاده» در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامپزشکی در دانشگاه شهرکرد افزود: این پژوهشکده می تواند خلاء پژوهش های علمی در حوزه داروسازی را برطرف و زمینه را برای توسعه این دانش در کشور فراهم کند ...


حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون قاچاق دارو صنعت داروسازی دامپزشکی را با چالش های بسیاری روبه رو کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود هاشم زاده» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: معضل قاچاق نه تنها صنعت داروسازی دامپزشکی را از نظر مالی با چالش های زیادی مواجه کرده بلکه سلامت دام و مصرف کنندگان فراورده های دامی را نیز به خطر می اندازد.

وی افزود: از همین رو ضروری است تا با برخورد جدی با این معضل در رشد و توسعه صنعت داروسازی کشور گام های اساسی برداشته شود.

هاشم زاده، بی توجهی به امر پژوهش در رشته داروسازی دامپزشکی را از دیگر معضلات و مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: با وجود ظرفیت ها و توانمندی های بیشماری که در صنعت داروسازی دامپزشکی در کشور وجود دارد اما پژوهش های علمی در این حوزه مغفول مانده است.

وی با تاکید بر راه اندازی پژوهشکده علوم دارویی در کشور، گفت: این پژوهشکده می تواند خلاء پژوهش های علمی در حوزه داروسازی را برطرف و زمینه را برای توسعه این دانش در کشور فراهم کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به موفقیت های علمی کشور در حوزه داروسازی دامپزشکی، اظهار کرد: کمبود دارو یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در سالهای گذشته بود اما هم اکنون با فعالیت 160 واحد تولید کننده دارو ، 200 مرکز توزیع کننده و یک هزار و 700 داروخانه دامپزشکی در سطح کشور شاهد توسعه فعالیتهای داروسازی دامپزشکی هستیم.

هاشم زاده با بیان اینکه ایران دارای مزیت های نسبی در حوزه داروسازی دامپزشکی است، افزود: سرمایه، نیروهای متخصص، فارغ التحصیلان با استعداد در رشته های شیمی و سم شناسی فرصت مناسبی برای توسعه این صنعت و آمادگی برای واردات محصولات به کشورهای همسایه را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه گیاهان داروییدامی در کشور ظرفیت‌های خوبی از جمله سرمایه و نیروی انسانی تحصیل‌کرده وجود دارد.

معاون تشخیص و مدیریت امور درمان سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر ایجاد فضای عدم رقابت در حوزه دامپزشکی گفت: 160 واحد تولیدکننده داروی دامپزشکی در کشور فعال است.

دکتر هاشم‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون گرایش در دامپزشکی رقابت‌محور بوده است، اظهار داشت: رویکرد مسئولیت‌پذیری در این سازمان اجرا و نهادینه خواهد شد.

وی ادامه داد: این رویکرد در راستای افزایش کیفیت خدمات انجام می‌شود و در حوزه درمان نیز سیاست‌ها بر اساس تغییرات نگرشی صورت خواهد گرفت.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به منظور شرکت در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی به شهرکرد سفر کرده است.

دانشگاه شهرکرد از امروز( پنجم خرداد) به مدت سه روز میزبان کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی است. در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان و پاکستان حضور دارند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. ضمن تشکر از اظهار نظر جناب دکتر هاشم زاده، بارها و بارها در این سالها عرض کرده ام که دامپزشکی در کشورمان برای پیشرفت نیاز به چنین پژوهشکده هایی دارد و بخصوص در حوزه علوم پایه و بالینی امروزه چنین نیازی احساس می شود. یکی از مهمترین راهها تبدیل حداقل نیمی از دانشکده های دامپزشکی به پژوهشکده های دامپزشکی است. اساتید در این روش حفظ می شوند اما به استاد پژوهشگری تبدیل می شوند که باید در این عرصه فعالیت کنند و در غیراینصورت جای خود را به پژوهشگری توانمندتر و چه بسا جوان تر بدهند. کاش مسئولین محترم به این مهم توجه نمایند.
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
با سلام
وقتی فکر ونظر شما این است که فقط دامپزشک استخدام کنید و نیروهایی در زمینه علوم پایه وشیمی ودارو ساز جذب نمی کنید و نمونه آن مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی است که بعد از سال ها نیز بخش باقیمانده های دارویی اهدافی را که برای آن در نظر گرفته شده بود به علت فقدان نیروی کار آمدقادر به انجام آن نیست پس چرا ....................... این حرف ها را می زنید
نظر شما
ادامه