کد خبر: ۲۹۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی یک ساله فارماکولوژی ویژه واحدهای تولید داروی دامپزشکی کشور خبر داد ...
 
 

حکیم مهر - انجمن علمی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی کشور همزمان با دومین روز از برگزاری سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی در شهرکرد، روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی گفت: چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری این کنگره با برگزاری نشستی مصوب شد تا انجمن علمی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی کشور با انتخاب اعضای هیات موسس فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سعید حبیبیان دهکردی» افزود: در همین راستا سه نفر از استادان دانشگاه شهرکرد، دو نفر از استادان دانشگاه تهران و استادانی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه فردوسی مشهد، شیراز و دانشگاه های دیگر کشور به عنوان اعضای هیات موسس این انجمن معرفی شدند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رییس ستاد برگزاری این کنگره نیز در همین رابطه گفت: یکی از دستاوردهای سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی راه اندازی این انجمن علمی است.

«دکتر محمدرضا صفری» توجه به علوم دارویی و توسعه تحقیق و پژوهش با نگاه بومی برای بهره گیری از طب سنتی و توانمندی های حوزه صنعت داروسازی کشور را از مهمترین اهداف راه اندازی این انجمن اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به سبب ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در صنعت گیاهان دارویی و استادان و محققان برجسته دانشگاه شهرکرد، پیشنهاد می شود دبیرخانه این انجمن در شهرکرد فعال شود.

فارماکوپه دامپزشکی کشور تدوین می شود

صفری همچنین از تدوین فارماکوپه (دانش نامه دارویی دامپزشکی) کشور خبر داد و افزود: مقدمات تدوین این دانش نامه فراهم شده و تلاش می شود سنگ بنای این اقدام مهم ملی در همین کنگره بنا نهاده شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: بر اساس این دانش نامه تلاش می شود تا داروهایی که اکنون در زمینه دامپزشکی در بازار وجود دارد در قالب یک مجموعه جمع آوری شود.

برگزاری دوره آموزشی یک ساله فارماکولوژی

صفری همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی فارماکولوژی ویژه واحدهای تولید داروی دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: این دوره آموزشی به مدت یک سال اجرا می شود و زمینه را برای توسعه فعالیت های صنعت دارویی کشور فراهم می کند.

سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی از روز چهارشنبه پنجم الی هفتم خردادماه به مدت سه روز در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید.

باقیمانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واکسن ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل ها، سمیت دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماکولوژی بالینی در شاخه های دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان وحیات وحش از موضوعات این کنگره بود.

در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان، پاکستان و ایران حضور داشتند.

اجرای 12 سخنرانی اصلی، 28 سخنرانی جنبی، 10 سخنرانی تخصصی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی بود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
خبر خوبی بود، امیدوارم مثل فارماکوپه پزشکی عمل نکنند که بعضی از داروها رو به تقاضای شرکت ها لابی کننده حذف و جایگزین دارو های شرکت های خود کردند.
نظر شما
ادامه