کد خبر: ۳۰۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی با قرائت بیانیه پایانی روز جمعه با حضور محققان داخلی و خارجی در شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، دبیر کمیته علمی کنگره در آیین اختتامیه گفت: سطح برگزاری این کنگره فراتر از انتظار بود و می توان در ارزیابی نهایی گفت که سطح علمی کنگره قابل قبول است.

«دکتر حسینعلی عرب» ادامه داد: این امر کار را برای برگزاری مسوولان کنگره های بعدی سخت خواهد کرد چراکه باید برنامه ای در سطح بالاتری از این کنگره برگزار کنند.

وی، ایجاد تعامل و ارتباط سازنده بین بخش های اجرایی،علمی و صنعت را ازمهمترین اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد و گفت: این هدف تا حد خوبی در این کنگره محقق شد.

مسوول کمیته دارویی سازمان دامپزشکی کشور افزود: برای رونق اقتصادی و توسعه علمی و فنی بخش علوم دارویی کشور، هماهنگی و همراهی بخش های علمی، اجرایی و صنعتی یک ضرورت است.

عرب، برگزاری کنگره فارماکولوژی را دلیلی بر قابلیت ها و توانمندی های علمی کشور دانست و تصریح کرد: در این کنگره با ارائه مقالاتی که از سوی محققان ایرانی ارائه شد، توانمندی این بخش را به مسوولان کشور نشان دادیم.

«ماریو جرجی» استاد دانشگاه پیزا ایتالیا و از محققان شرکت کننده در این کنگره نیز در آیین اختتامیه گفت: حضور در این کنگره علمی شانس خیلی خوبی بود تا از نزدیک با محققان، استادان و دانشجویان این رشته از سراسر جهان تعامل برقرار کنم.

وی ادامه داد: سطح علمی این کنگره خوب بود و من خوشحالم که به همراه دو تن از دانشجویانم در این کنگره شرکت کردم و از نزدیک با پیشرفت های علمی کشور ایران آشنا شدیم.

ماریو جرجی با بیان اینکه ایران در طول سال های اخیر از پیشرفت های علمی خوبی برخوردار شده است، تصریح کرد: از سال 2008 که به ایران سفر کرده بودم تا الان ایران از پیشرفتهای خوبی برخوردار شده و تجهیزات جدید و دانشجویان علاقمند و فعالی دارد.

این محقق ایتالیایی افزود: ایران و ایتالیا مشترکات زیادی دارند و امید است تا با تبادل دانشجو و تعاملات بیشتر زمینه پیشرفت علمی کشورها را فراهم کنیم.

در این آیین معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد گزارشی از فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه و آمار مقالات چاپ شده محققان این دانشگاه درمجلات معتبر بین المللی ارائه داد.

«دکتر سعید حبیبیان دهکردی» دبیر ستاد برگزاری سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی نیز با تشکر از فعالیت عوامل اجرایی این کنگره از حضور همه محققان داخلی و خارجی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، 543 مقاله به دبیرخانه سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی در شهرکرد ارسال شد که از این تعداد 243مقاله با موضوعات باقی مانده های دارویی، داروهای گیاهی دامی، واکسن ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل ها، سم دارویی و مسمومیت ها، مقاومت دارویی، شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان و فارماکولوژی بالینی در شاخه های دام سبک، سنگین، طیور، آبزیان و حیات وحش پذیرش شد.

اجرای 12 سخنرانی اصلی، 28 سخنرانی جنبی، 10 سخنرانی تخصصی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه های سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی بود.

در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، تایلند، ترکیه، سودان، پاکستان و ایران حضور داشتند.

سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی دامی به میزبانی شهرکرد به مدت سه روز از چهارشنبه (پنجم خرداد) آغاز و عصر روز جمعه (هفتم خرداد) به کار خود پایان داد.

 
 
 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
1
تو کنگره یک دوربین خوب پیدا نمیشد که با موبایل عکس گرفتند؟!!!
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نبود امکانات رو قبول دارم ولی عزیز من حداقل از بقیه کنگره هایی که رفتم بهتر بود مخصوصا 19همین کنگره دامپزشکان ایران.
حاضرم تو چادر صحرایی کنگره بذارند ولی چند سطر سواد بهم اضافه بشه.
ناشناس
|
Iraq
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
واقعا سطح علمی کنگره بسیار بالا بود. خدا قوت به همه مسئولین اجرایی و علمی
نظر شما
ادامه