کد خبر: ۳۰۰۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: چگونگی مدیریت و بازرسی‌های داروخانه‌ها بسیار مورد توجه سازمان می‌باشد و البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته که در آینده اثرات آن را خواهیم دید ...
 
 

حکیم مهر - معاون تشخیص و مدیریت امور درمان سازمان دامپزشکی کشور در جلسه ای که در محل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان تشکیل شده بود، نیاز فرهنگ سازی در موفقیت طرح مرغ سایز را بسیار مهم اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر مسعود هاشم زاده» در این جلسه سه ساعته ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در بین همکاران اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و مباحث و سوالات مطرح شده آنها، اظهار داشت: استان اصفهان بعلت شرایط استراتژیک و اختصاصی که در خصوص پرورش دام و طیور همچنین میزان تولید فرآورده های خام دامی دارد، بسیار مورد توجه مدیران می باشد و به آن نگاه ویژه ای دارد.

برنامه سازمان دامپزشکی برون سپاری آزمایش های معمول به آزمایشگاه های بخش خصوصی است

وی در خصوص برنامه های آینده آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی افزود: برنامه سازمان، به برون سپاری، هدایت و نظارت شده، آزمایش های معمول به آزمایشگاه های بخش خصوصی همکار است و البته مسائلی مانند چگونگی پرداخت هزینه های آزمایش ها در جهت استقلال مالی آزمایشگاه از ذینفع، راستی آزمایی آزمایش های صورت گرفته توسط آن آزمایشگاه و از همه مهمتر توسعه و به روز بودن آزمایشگاه در حال بررسی و پیگیری است.

وجود داروخانه های فراوان باعث رقابت ناسالم شده است

معاون تشخیص و مدیریت امور درمان سازمان دامپزشکی کشور در ادامه در خصوص مباحث دارو و درمان گفت: وجود داروخانه های فراوان باعث رقابت ناسالم در عرضه این محصولات شده است، لذا چگونگی مدیریت و بازرسی های داروخانه ها بسیار مورد توجه سازمان می باشد و البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته که در آینده اثرات آن را خواهیم دید. همچنین دستورالعمل ها و استانداردهای ساخت دارو، مکمل، DCPها و... در حال تغییر می باشد که علاوه بر اینکه تولید کنندگان می بایست جهت ساخت هر محصول کد صلاحیت تولید بگیرند، میزان و نوع مواد مصرفی مجاز براساس استانداردهای جهانی مورد توجه قرار گرفته که باعث کوتاه شدن رویه تولید و نظارت بر آنها می شود.

در خصوص اقتصاد مقاومتی نباید بصورت سطحی به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم

وی در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی افزود: اینکه به صورت سطحی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، نه تنها نمی توان بصورت عمل سخنان ایشان را عملیاتی کنیم، حتی ممکن است فعالیت های انجام گرفته قبلی را نیز تحت شعاع قرار دهد. لذا نیاز است ادارات و سازمان های مختلف با برگزاری جلسات منظم هماهنگی بیشتری در این خصوص داشته باشند که باعث مشاهده اثر مستقیم و عملی اقتصاد مقاومتی باشیم.

اجرای طرح مرغ سایز که استان اصفهان در آن پیشتاز است، نیاز به فرهنگ سازی دارد

دکتر هاشم زاده در خصوص اجرای طرح مرغ سایز گفت: اجرای طرح مرغ سایز که در استان اصفهان برای اولین بار در کشور شروع شد با توجه به رتبه تولید مرغ این استان در کشور بسیار مهم بود. اینکه وزن لاشه حدود 1200 تا 1500 گرم می شود بسیار ایده آل است، زیرا با افزایش سن و وزن میزان دان مصرفی جهت افزایش وزن بسیار بالا بوده و توجیه اقتصادی ندارد، علاوه بر آن با افزایش سن احتمال درگیری گله ها به بیماری های مختلف و افزایش مصرف دارو که باعث ایجاد باقیماندن داروها بخصوص آنتی بیوتیک در لاشه ها می گردد که در آینده سبب ایجاد مقاومت ها علیه آنتی بیوتیک های مختلف در انسان می شود و باعث خسارات جبران ناپذیری می شود، لذا اجرای این طرح برای سازمان جهت حفظ سلامت عمومی جامعه دارای اهمیت بسیار بالا می باشد.

معاون تشخیص و مدیریت امور درمان سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مشکلات در اجرای این طرح افزود: فرهنگ مصرف لاشه ها طیور با وزن بالای در ایران یکی از بزرگترین موانع در اجرای این طرح می باشد لذا فرهنگ سازی در این خصوص و آگاه سازی مصرف کنندگان از مشکلاتی که ممکن است در آینده بوجود بیاید می تواند نقش موثری در اجرای این طرح باشد.

در ابتدای این جلسه «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان ضمن خوش آمدگویی به دکتر هاشم زاده و امید خیر و برکت در این سفر برای استان، گفت: استان اصفهان 10 درصد جمعیتی دامی کشور را در خود جای داده است. رتبه های برتر تولید فرآورده های خام دامی اعم از شیر، انواع گوشت سفید و قرمز و... و با توجه به صادرات این محصولات به خارج از استان و کشور اهمیت دامپزشکی در این استان و حساسیت هایی که نسبت به آن دارند را نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: خانواده بزرگ دامپزشکان در این استان در بخش های مختلف خصوصی از جمله بصورت کلینیسین کلینیک ها، داروخانه ها، آزمایشگاه،شرکت های تولید کننده فرآورده های خام دامی و... مشغول به کار می باشند. لذا توجه به نیاز آنان جهت رفع مشکلات این قشر زحمت کش در مسیری که پا گذاشته اند از دغدغه های مجموعه دولتی دامپزشکی استان می باشد تا سبب دلگرمی این افراد باشیم.

بعد از سخنان دکتر موحدی تعدادی از مسئولین اداره کل دامپزشکی همچنین روسای برخی از شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان اصفهان گزارشات عملکرد، مباحث و مشکلات مربوط به حوزه وظایف و مسئولیت های خود را تشریح کردند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
ایشون کلا با داروخانه مشکل شخصی دارن
خوبه تو پزشکی از این خبرا نیست
داروخانه دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
جناب آقای دكتر هاشم زاده شما بيش از دو سال است كه عهده دار اين مسوليت هستيد از بدو قبول اين پست همواره از غير اقتصادی كردن بازار دارو و غيره مي گفتيد كه ما را به ياد ............... در دولت قبل می اندازد كه كل مشكل ارز را ............. معرفي مي كرد ! چرا طي دوران مسوولیت شما تخفيفات ١٢٥ درصدي با چك يك ساله باب شد ؟ اين نتيجه زحمات شما بود ؟ با کمال احترام باید قبول كنيد که شما چون تجربه فعالیت در بخش غير دولتی را نداريد نه تنها نمی توانيد كاری برای حل مشکلات داروخانه داران بكنيد بلكه با تفكرات اشتباه و ........... وضعيت را اينگونه می كنيد . آيا كمبود واكسن تب برفكی و جلوگيری از واردات واكسن و تفكرات اشتباه شما نبوده است ........................................ حال نيز به جاي قبول مسوولیت و سعی در حل مسءله اقدام به ........... و متهم نمودن بيش از ١٧٠٠ همكار خود می نماييد. آقای دكتر راه حل اين معضل ضربه زدن به همكاران خود نيست بلكه برخورد با چند شركت نورچشمي است كه تعداد آنها كمتر از ٥ تا است مي باشد همانهايی كه تخفيف ١٢٥ درصدی مي دهند ولي شما يا نمی توانيد يا نمی خواهيد سه يا چهار شركت متخلف را حذف كنيد بلكه ترجيح می دهيد نان ١٧٠٠ نفر را آجر نمایید ................................
دکتر نیکخواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
متاسفانه شرکتهای دارویی با دادن سودهای40تا 100درصدی به داروخانه ها هم حق تولید کنندگان مظلوم (که هیچکس و هیچ نهادی انها رابه موجودیت نمی شناسند)و هم حق دامپزشکان کلنیسین را می خورند و متاسفانه سازمان دامپزشکی دراین میان فقط نظاره گر این کم فروشی می باشد(ویل للمطففین)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
جناب آقای دکتر فعلا ......................... از کنار شرکت های نورچشمی به راحتی عبور می کنند فکر می کنم که .............. باید پاسخ گوی بعضی از تصمیمات اداری هم باشیم ففط اعمال و کردار نمی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
پس دکتر ........... چه میکند .
نظر شما
ادامه