کد خبر: ۳۰۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مرکز اجتماعات آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین سالن اجتماعات دانشگاهی با حضور جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مرکز اجتماعات آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که به همت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) بازسازی شده است، با حضور جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح شد.

«دکتر مهدی وجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در این مراسم در سخنانی گفت: دانشکده دامپزشکی قدمتی بیشتر از دانشگاه تهران دارد و در طول سالیان دراز توانسته رسالتش را بخوبی ایفا کند. بسیاری از اعضای هیأت علمی دانشکده‌های دامپزشکی که در دیگر نقاط کشور مشغول به فعالیت هستند از دانش‌آموخته‌های همین مرکز هستند. حدود 23 دانشکده دامپزشکی در کشور داریم که به جرأت می‌توان گفت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، مادر تمام دانشکده‌های کشور است.

وی افزود: نه‌ تنها اساتید بنام دانشگاه‌های دیگر همگی از فارغ‌التحصیلان این دانشکده هستند بلکه بسیاری از مسئولانی که دارای سمت‌های بالا در حوزه دامپزشکی هستند هم از فارغ‌التحصیلان همین دانشکده هستند. در حال حاضر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، 92 عضو هیأت علمی دارد که 50 درصد از آنها سمت استانی دارند.

وجگانی گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران روی بحث آموزش حساسیت زیادی دارد و در چهار مقطع کارشناسی ارشد، دکترای آموزشی؛ تخصصی و PhD دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده باوجود ظرفیت بالای نیروی انسانی که بالاترین سرمایه ملی دانشکده به حساب می‌آید از نظر اعتباری و مالی همواره در مضیقه بوده است چون سیاست ما اولویت دادن به بحث کیفی است نه کمی.

وی گفت: اما یکی از ملاک‌های وزارتخانه برای تخصیص اعتبار به دانشکده‌ها و مراکز آموزشی بحث سرانه دانشجو است. چون این دانشکده به کیفیت اهمیت بیشتری می‌دهد و دانشجوی کمتری می‌گیرد، سرانه اعتباری کمتری به آن تعلق میگیرد. اما دانشکده این مسئله را پذیرفته چون اساس آن از ابتدا بر همین منوال بوده است. در طی این سالها همواره سعی شده تا با همین رویکرد به کارمان ادامه بدهیم.

وجگانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: از عمر این سالن بیشتر از 50 سال میگذرد. با رشد دانشجویی که در این دانشکده رخ داده و پذیرش حدود 70 دانشجو در سال در این ساختمان و همچنین با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان؛ بر آن شدیم تا این سالن را مرمت و بازسازی کنیم، چون ادامه دادن با همان شکل سابق بعد از 50 سال در خور شأن دانشکده نبود. در نتیجه به دلیل تعاملات بسیار خوبی که در طی سال‌ها با بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی داشته‌ایم و نگاه علمی بنیاد به موضوع آموزش، بر اساس شناختی که از دانشکده و موضوع مورد اشاره داشتند، بازسازی این مرکز را برعهده گرفتند و این بنیاد نیز در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت سالن را بازسازی کرد.

به گفته وی، این سالن حدود 219 نفر گنجایش دارد. در کنار این سالن و بازسازی‌هایی که در حال انجام است همواره در تلاشیم تا امکانات دیگری را هم در راستای گسترش دانشکده به آن اضافه کنیم. از آن جمله ساختمان رستگار با کلاس‌های متعدد آموزشی و آزمایشگاهی تأسیس شده که دارای یک سالن آمفی تئاتر 180 نفره است.

رئیس دانشکده دامپزشکی گفت: تمام امکانات این مجموعه‌های بی‌نظیر فقط مربوط به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیست بلکه تمام مراکز کشور میتوانند از آن استفاده کنند، همه باید در کنار هم سعی بر صیانت از این سرمایه ملی کشور داشته باشیم.

در ادامه مراسم «کاظم قلم‌چی» متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی گفت: اهدافی که در این بنیاد پیگیری می‌شود در سه مورد تعریف شده؛ ساخت مدارس، ساخت کتابخانه و همچنین بورسیه دانش‌آموزانی که مشکل مالی دارند ولی از وضعیت درسی خوبی برخوردارند و بطور کل هر اقدامی که به گسترش دانش و آموزش در کشور کمک کند. همواره معیارهای انتخاب از درجه اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در ابتدا معیار ما محرومیت مناطق بود اما هم اکنون معیار ما میزان همدلی و همراهی مسئولانیست که در این مراکز حضور دارند.

کاظم قلم‌چی افزود: انجام دقیق و سریع کارها یکی از معیارهای جدی این بنیاد است. یکی از مهمترین عواملی که باعث شد سالن دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را بازسازی کنیم همین حسن رفتار و همراهی مسئولان آن است.

قلم چی گفت: تداوم امر بسیار مهم است. در طی سال‌ها به تناوب شاهد تغییر ریاست این دانشکده بودیم ولی همه آنها با حسن رفتاری که از خود نشان دادند باعث این همکاری شدند. ما در بیشتر دانشگاه‌های کشور آزمون‌های بسیاری را برگزار کرده‌ایم، اما می‌توان گفت که این دانشکده از این حیث منحصر بفرد بوده است.

وی افزود: امید است با فرهنگ‌سازی که در سطح جامعه انجام می‌شود خود فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ها و مدارس هم در زمینه کمک‌های مالی به اینگونه مراکز قدم بردارند.

در این مراسم از کاظم قلم‌چی به دلیل زحمات وی در راستای احیای سالن اجتماعات آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تقدیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبری ICTPRESS ، رئیس دانشکده  دامپزشکی دانشگاه تهران در حاشیه  مراسم افتتاح مرکز اجتماعات آموزشی این دانشکده گفت: از اواسط دهه هفتاد با کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در ارتباط بودیم و  آزمون های کانون در داخل دانشکده برگزار می شد . این همکاری بیش از ۱۵ سال است که ادامه دارد و  امروز شاهد بازسازی تالار دکتر حامدی دانشکده به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی  هستیم.

وی افزود: از تمام عزیزانی که  در بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به ما در بازسازی و افتتاح این تالار یاری رسانند، کمال  تشکر را داریم.

دکتر وجگانی خاطرنشان کرد: آنها در یک فرصت زمانی  بسیار کوتاه با دقت بالا موفق به بازسازی این سالن شدند. این دانشکده بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و اکثر  فارغ‌التحصیلان آن که تعداد کمی هم نیستند، به این دانشکده علاقه خاصی دارند.

دکتر وجگانی که استاد تمام بخش مامایی و بیماری های  تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز هست و بیشتر از یک سال است که سمت  ریاست این دانشکده به وی سپرده شده، گفت: بیش از ۳ هزار نفر دکترای دامپزشکی و بیش  از هزار نفر متخصص از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند که اکثراً به عنوان اعضای هیأت  علمی یا سمتهای بالای کشوری در حوزه‌های دامپزشکی و مؤسسه رازی مشغول به خدمت  هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشکده بعنوان جایگاهی برای  معرفی شاخص های دامپزشکی کشور مطرح است، باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد چون  به نوعی اعتبار دامپزشکی کشور به حساب می‌آید؛ به همین دلیل دانشکده دامپزشکی هرساله میزبان  کنگره‌های داخلی و بین‌المللی متعددی است که آخرین آن دو هفته قبل برگزار شد و  نمایندگانی از ۷ کشور خارجی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا در آن شرکت  کردند . بنابراین نیاز به یک سالن اجتماعات که در خور شأن  دانشگاهی با این قدمت باشد احساس می شد.

او ادامه داد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران  به عنوان نماد معرف دامپزشکی در کشور و حتی در سطح بین‌المللی باید از استانداردهای  کیفی لازم برخوردار باشد تا باعث سربلندی کشور شود. کشور ما پتانسیل لازم برای  برگزاری کنگره‌ها و نشست های بین‌المللی را در این حوزه به بهترین شکل دارد.

دکتر وجگانی تصریح کرد: در سطح کشور ۲۳ دانشکده دامپزشکی وجود دارد که  قدیمی ترین آن دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. با توجه به اینکه ۹۲ عضو هیأت  علمی داریم و بیش از ۵۰ درصد آنها استاد هستند، این دانشکده از نقطه نظر علمی جایگاه  بسیار بالایی دارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: به نوعی خط دهی و منشأ اثرات علمی و تحقیقاتی دامپزشکی کشور از این دانشکده  صورت می گیرد. تمام اساتید و دانشجویان به این مسئله اذعان دارند که نقش دانشکده  دامپزشکی دانشگاه تهران نقش بی‌بدیلی است . علاوه بر آن به دلیل ظرفیت های خوبی که داریم در سطح  منطقه نیز جایگاه ویژه‌ای داریم. جالب است بدانید که تعدادی از دانشجویان ما با  بورسیه دوبی زیرنظر اساتید ایرانی مشغول به تحصیل هستند، یعنی مراکزی در دوبی توسط اساتید ما راه‌اندازی شده  که همه امتیازات آن متعلق به ماست، اما هزینه‌های دانشجویان توسط آنها پرداخت  می شود.

وی ادامه داد: از لحاظ مقالاتی که منتشر می شود نیز  خوشبختانه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران جایگاه مناسبی دارد.

دکتر وجگانی در پایان افزود: در سال 1393 در بین تمام  واحدهای دانشگاه تهران، دانشکده دامپزشکی رتبه سوم را کسب کرد یعنی از نقطه نظر  دانشکده‌ای این دانشکده مقام اول را کسب کرد، اما به دلیل اینکه پردیس فنی و پردیس  کشاورزی که خود مجموعه‌ای از دانشکده‌ها هستند، در رنکینگ دانشکده در نظر گرفته  شدند؛ ما بعد از پردیس فنی و پردیس کشاورزی در رتبه سوم قرار گرفتیم.

مرکز اجتماعات آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه  تهران صبح امروز یکشنبه نهم خرداد ۹۵ با حضور جمعی از مسئولان آموزشی کشور افتتاح  شد و به بهره برداری رسید .
  
  
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
2
دانشگاه تهران با بودجه ای که در اختیار داشته چه کار میکرده ؟
آیا فکر نمیکنید با در اختیار گذاشتن دانشکده به منظور برگزاری امتحانات آزمون قلم چی میتوانستید از درآمد حاصله بهره بیشتری ببرید ؟
در کنگره دانشجویی که در سال گذشته برگزار شد درآمد حاصله را چطور صرف کردید ؟
نظر شما
ادامه