کد خبر: ۳۰۰۴۸
 

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: به منظور جلوگیری از اتلاف حیوانات حیات وحش، طرح کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر حیوانات اهلی و وحشی در منطقه لار از 12 خرداد اجرایی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، «محمد هادی حیدرزاده» اظهارکرد: پس از فروکش کردن موج اول تلفات حیات وحش از گونه کل و بز در پارک ملی خجیر در اسفند ماه سال گذشته، شاهد موج دوم این تلفات از اوایل امسال در پارک ملی سرخه حصار بودیم.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از کشف لاشه ها، اقدامات کنترلی لازم و پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن آبشخورهای حیات وحش در این دو پارک شد، اظهار کرد: همزمان با اعلام علت تلف شدن تعدادی از حیوانات حیات وحش منطقه به دلیل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک توسط اداره کل دامپزشکی استان، اجرای طرح های کوتاه مدت و میان مدت کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار حیوانات اهلی و وحشی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

حیدرزاده ادامه داد: در این راستا و با توجه به مشاهده بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب برفکی در بین دام اهلی طرح ویژه کنترل و پایش پارک ملی لار با هدف پیشگیری از بیماری های واگیردار از 12 تا 20 خرداد ماه امسال به مرحله اجرا خواهد رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در اجرای این طرح قطعا محدودیت های ترددی از 12 تا 20 خرداد به پارک ملی لار صورت خواهد پذیرفت و به شهروندان اکیدا توصیه می شود از مراجعه به این پارک جدا خودداری کنند.
 
 
نظر شما
ادامه