کد خبر: ۳۰۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی با حضور یک هزار مدیر وزارت جهاد کشاورزی
 

مدیرکل دفتر حوزه ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت ۷۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه های کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «پیمان فلسفی» در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی که پیش از ظهر چهارشنبه در محل سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: جهادکشاورزی تنها وزارت خانه ای است که نماینده ولی فقیه در آن ایفای نقش می کند که این امر به سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی بر می گردد.

وی افزود: ماهیت فرهنگی فعالیت های جهادسازندگی و اهمیت مبانی اعتقادی در این وزارت خانه و نقشی که فرهنگ و مدیریت جهادی در پیشبرد اهداف وزارت جهادسازندگی سابق و وزارت جهادکشاورزی فعلی داشته باعث شده این نهاد ارزشمند در وزارت جهادکشاورزی شکل بگیرد.

مدیرکل دفتر حوزه ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه علاوه بر وظایف فرهنگی، معنوی و اعتقادی که مسئولان این بخش در حوزه های نمایندگی ولی فقیه بر عهده دارند این اشخاص موظف به انجام دو ماموریت نیز هستند، خاطرنشان کرد: ماموریت نظارت شرعی بر ذبح و صید توسط مقام معظم رهبری بر نماینده ایشان در وزارت جهادکشاورزی محول شد.

وی تصریح کرد: تنها مجموعه ای که به صورت گسترده موضوع نظارت بر ذبح و صید را در کشور و خارج از کشور تحت نظارت خود دارد نهادنمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی است که فعالیت اجرایی آن را مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کشور با ۷۰۰ ناظر شرعی در تمام کشتارگاه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه مبنای تفاهم امروز و همکاری های صورت گرفته در چندسال اخیر، قانون نظارت شرعی است، گفت: سازمان ملی استاندارد دارای وظایفی در راستای تولید محصولات حلال شده که این مهم با همکاری و تائید حوزه نمایندگی و نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی انجام می پذیرد.

فلسفی بیان کرد: یکی دیگر از وظایف محوله بر حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی حاکمیت شرع در امور زمین است چرا که هیچ واگذاری زمین بخش کشاورزی بدون تائید این حوزه انجام نمی پذیرد.

مدیرکل دفتر حوزه ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شورای عالی زکات در کشور وجود دارد که ریاست شورای مرکزی زکات توسط مقام معظم رهبری به سبب اهمیت موضوع زکات به آیت الله عالمی واگذار شده است.

وی در پایان با بیان اینکه به ترتیب ۴۰ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در کشور وجود دارد که توسط نماینده ولی فقیه در وزرات جهادکشاورزی منصوب می شوند، خاطرنشان کرد: ۳۲ نفر در استان ها حضور و هشت سازمان تابعه ملی در وزارت جهادکشاورزی نظیر سازمان عشایر و دامپروری در این راستا در کشور وجود دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
سلام.ظاهزا آقای فلسفی خیلی عجله دارند،هر موقع شورای نگهبان تایید کردند آنوقت بین خودشان و استاندارد تقسیم غنائم کنند.
البته با توجه به ماهیت این مجله در درج این مطلب شک دارم.
نظر شما
ادامه