کد خبر: ۳۰۰۸۳
 
 

سگ های ولگرد پارسال 700 بهشهری را گاز گرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر  با بیان اینکه از 700 مورد گزش سگ بیشترین مورد در شهرهای زاغمرز و روستاهای تابعه میانکاله اتفاق افتاد گفت: از ابتدای فروردین   امسال تاکنون نیز 134 مورد حمله سگ های ولگرد به شهروندان ثبت شده است.

 «دکتر صالح ‌طبری» با بیان اینکه دولت برای درمان هر فردی که دچار گزش سگ شده است، 500 تا 600 هزار تومان در مراحل مختلف از آزمایش تا واکسیناسیون و دارو هزینه می کند، گفت: درمان افرادی که مورد حمله سگ های ولگرد قرار می گیرند، رایگان است .

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، موردی از فوت ناشی از بیماری هاری ثبت نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر اسلحه کشیدن بر روی حیوانات بی گناه را عملی ناپسند اعلام کرد و افزود: محدودیت‌های مالی اصلی‌ترین دلیل برای کشتن سگ‌ها از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

صالح‌طبری گفت: مطابق آیین‌نامه ابلاغی وزارت کشور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به زنده‌گیری این حیوانات، تدارک محوطه‌ای برای نگهداری و استخدام دامپزشک برای درمان آنها هستند .

وی افزود: دوستداران حیوانات که اصرار بر تلف نکردن سگ ها دارند باید به این موضوع نیز توجه کنند که حقوق انسان‌ها به طریقه اولی قابل دفاع است.

وی افزود: در صورتی که سگ فردی را گاز بگیرد،‌ این نکات را باید رعایت کند:

1- جای زخم را به آرامی با صابون و آب روان بشویید به گونه ای یک چهارم یک قالب صابون در این شسشتو مصرف شود.

2- با حوله ی تمیز محل جراحت را فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

3- از پانسمان زخم خودداری کنید.

4- محل زخم را بالاتر از قلب نگهدارید تا تورم کاهش یابد و از بروز عفونت جلوگیزی شود.

5- در صورتی که به هاری مشکوک هستید،‌ به مقامات بهداشتی محلی گزارش کنید.
 
 
نظر شما
ادامه