کد خبر: ۳۰۰۸۴
 

سفیران سلامت اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با حضور در منطقه گل تپه شهرستان کبودراهنگ استان همدان ششمین طرح مردم یاری این نیرو را آغاز کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مسئول تیم اعزامی سفیران سلامت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه آغاز به کار این طرح گفت: گروه پزشکی بیمارستان پایگاه شهید نوژه همدان به همراه تیم اعزامی از بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات کامل به این منطقه اعزام شده اند.

«دکتر قربانعلی عقیقی» افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم کشور و به عنوان تمرینی برای کار در شرایط بحرانی برای نهادهای مرتبط اجرا می شود.

وی ادامه داد: این طرح از سال 93 آغاز شده و سعی می شود تیم پزشکی نهاجا هر سه ماه یکبار در راستای اجرای این طرح به یکی از مناطق محروم کشور اعزام شود.

وی ادامه داد: تاکنون این طرح در شهرهای چابهار استان سیستان و بلوچستان، قمرود استان قم، دزفول استان خوزستان، انارک و نایین استان اصفهان و نوشهر استان مازندران اجرایی شده و اکنون ششمین طرح مردم یاری این نیرو در منطقه گل تپه شهرستان کبودراهنگ و روستای اصله شهرستان فامین استان همدان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این تیم پزشکی 2 روز در منطقه گل تپه شهرستان کبودراهنگ و یک روز در روستای اصله شهرستان فامنین مستقر می شوند گفت: با هماهنگی های لازم با فرمانداری و مرکز بهداشت شهرستان های فامنین و کبودراهنگ ، اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و اهالی روستا برای مداوای رایگان و دریافت خدمات مشاوره می توانند مراجعه کنند.

مسئول تیم اعزامی سفیران سلامت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: در این طرح پزشکان متخصص در رشته هایی همچون چشم پزشکی، زنان و زایمان، اطفال، رادیولوژی ، پوست و مو، داخلی و قلب به همراه دندانپزشک و دستیار دندانپزشک، دامپزشک، کارشناسان مامایی، روانپزشک و مشاور با تجهیزات کامل حضور دارند.

دکتر عقیقی خاطرنشان کرد: این گروه پزشکی در مرکز بهداشت منطقه گل تپه همدان مستقر و در کنار آن نیز آزمایشگاه ، اتاق عمل و اورژانس سیار مستقر است و علاوه بر ویزیت و مداوای بیماران، خدمات مشاوره، تزریقات، آزمایشگاه، اورژانس و دندانپزشکی به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

وی ادامه داد: جراحی های سرپایی در منطقه انجام می شود و در صورت نیاز به جراحی های سنگین بیماران به بیمارستان پایگاه شهید نوژه همدان اعزام می شوند.

گل ‌تپه در جنوب غربی شهرستان کبودرآهنگ استان همدان واقع شده و بیش از یک هزار و 850 نفر جمعیت دارد.
 
 
نظر شما
ادامه