کد خبر: ۳۰۱۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
انسان آزاری به خاطر حیوان دوستی title=
 

آسانیوز نوشت:

هیس!!! گوش کنید! صدایی نمی شنوید؟ صدای شکستن انسانیت گوشتان را آزار نمی دهد؟ همین لحظه که شما هدفن در گوش کرده اید و آهنگ آرامبخشی می شنوید، کمی آنطرف تر یک نفر چکمه به پا کرده است و دارد انسانیت را زیر پا له می کند!

چند ماه پیش بود که پخش ویدئویی دردناک از سگ آزاری در گلستان دل خیلی از ما را به درد آورد، این فرد که طی عملی غیرانسانی سگ شکاری خود را به صورت وحشیانه ای مورد آزار و اذیت قرار داده بود پس از دستگیری، علت این اقدام را خوردن غذایش از سوی سگ اعلام کرد. این فرد پس از آزار و اذیت سگ شکاری خود، با قرار دادن تصاویر آن در فضای مجازی، احساسات عمومی را جریحه دار کرد که با کمک پلیس فتا شناسایی، دستگیر و هم اکنون با صدور قرار قانونی در زندان به سر می برد.

آن روزها سؤال مشترک اکثر رسانه ها این بود؛ پرونده عامل سگ آزاری به کجا انجامید؟ و این درخواست قبل از هر چیز مدیون دنیای مجازی بود و سرعت انتشار پیام.

از ماجرای تلخ سگ آزاری که بگذریم، امروز قرار است راوی ماجرای تلخ تری باشیم. حکایت کتک خوردن زنی که اگر بگویم تمام دنیایش را صرف رسیدگی به حیوانات کرده است، اغراق نکرده ام. این داستان عصمت خانم است. زنی که طبق روال سال های گذشته برای غذا دادن به حیوانات شهر راهی کوچه پس کوچه های تبریز شده بود.

حوالی چهارراه شریعتی، غذاخوری  X ، همان جایی است که چند هفته قبل تراژدی مرگ انسانیت را به چشم خود دیدم. عصمت خانم بعد از دادن غذا به گربه ای که تازه زایمان کرده بود، داشت آنجا را ترک می کرد که صحنه ای دلش را به درد می آورد؛ پسر نوجوانی که به همراه خانواده اش از ماشین شاسی بلند برای رفتن به غذاخوری پیاده می شود، شروع به آزار گربه می کند، عصمت که تحمل دیدن این صحنه را ندارد، سمت نوجوان می رود و تنها یک جمله می گوید:" پسر جان تو خودت دوست داری کسی موقع خوردن غذا تو را اذیت کند و به تو لگد بزند؟! مادر پسر با شنیدن این حرف از عصمت خانم معذرت می خواهد.

چند ثانیه از رد و بدل شدن این سخنان نگذشته بود که عصمت خانوم فشار عجیبی روی بدنش احساس می کند، فشار دو دست ضخمت و قوی روی بدن لاغر و نحیفش برایش غیر قابل تحمل است. غلام- ی صاحب غذاخوری  x که احساس کرده است، رفتار عصمت خانم مشتری اش را پرانده، عصمت را از پشت گرفته، از زمین بلند می کند و دوبار محکم به زمین می کوبد، سپس جسم بی توان او را به داخل مغازه می برد.

عصمت خانم می گوید: بعد از زمین افتادن، دیگر چیزی به یاد ندارم، فقط خودم را دیدم که وسط غذاخوری ولو شده ام و همه دوره ام کرده اند. شاگرد غذاخوری سعی داشت به من آب بدهد، اما من از خوردن آن امتناع می کردم. کمی که بهتر شدم به خانه رفتم. آن روز بدنم خیلی درد می کرد و من تا خود صبح خوابیدم. صبح که میخواستم از جایم بلند شوم، دیدم سر و صورتم کبود شده و پف کرده است، ترسیدم و پیش دکتر رفتم. دکتر گفت چندتا از مویرگهایم پاره شده و باید تا بهبودی کامل استراحت کنم. علیرغم میل باطنی ام چند روز در خانه ماندم و در این مدت دخترانم به حیوانات زبان بسته غذا می دادند. زمانی که یکی از آشنایان ماجرای مرا شنید، از من خواست تا از فرد خاطی، شکایت کنم. من هم بعد از رفتن به پزشکی قانونی شکایت خود را به جریان انداختم، غلام ی که دید ماجرا جدی شده، چند نفر را واسطه کرد تا رضایت من رضایت بدهم، اما قبول نکردم. بعد گفت اگر دست از شکایتت برداری 200 هزار تومان پول به تو می دهم اما من فقط میخواستم قانون تکلیف من را مشخص کند! حالا بعد از چند هفته سرگردانی از این دادگاه به آن دادگاه مرا به شورای حل اختلاف فرستاده اند و غلام با واسطه قرار دادن آشنایانش می خواهد پرونده را از جریان بیاندازد. من نمی خواهم رضایت دهم، چون اولین بار نیست که این آدم از این کارها می کند. همین پارسال خودم دیدم که چطور مرد بیچاره ای که یک پایش چلاغ بود و برای فروش روزنامه وارد غذاخوری شده بود را کتک زد و بیرون انداخت! اما چون کسی را ندارم که از من حمایت کند، نمی توانم حقم را از او بگیرم و غلام را به سزای اعمالش برسانم.

حکایت تلخی است، نه! حکم دادگاهی غلام را نمی دانم چه خواهد شد، اما می دانم بد حکمی در انتظار اوست از سوی خداوندی که عدل گستر و عدل پرور است.

راستی به نظر شما پرونده انسان آزاری غلام ی به کجا خواهد انجامید؟ !
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
دردناک است. آیا کسی در این کشور پهناور حامی این زن مهربان و یاور حیوانات خواهد بود یا نه؟!!
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
یه بحثی با دوستان که وکیل هم هستند این بود که فرمودند اگر ما یک کیس قضایی در سال داشته باشیم، وضعمون خوبه....
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
1
1
سوالی که من دارم این است که چرا در سیستم قضایی باید چند هفته برای جرمی که مشخص شده زمان تلف شود ؟
البته من در این خصوص هیچ نظری نمیتونم بدم و مدارک و نظر شهود را باید شنید تا بتوان تصمیم گیری کرد.

البته من از حمایتی ها یک گله ای هم دارم که با برخورد هایی که با اکثر حمایتی های سگ و گربه داشتم نظر میدم.
خیلی از حمایتی ها زمانی که وارد کلینیک میشوند میخواهند با کمترین هزینه سگ و گربه یا پرنده ای که آوردند درمان شود، در برخی از کیس ها متاسفانه با انسان هایی برخورد میکنم که این افراد فکر میکنند در حال عمل خیر هستند که به حیوانات کمک میکنند ولی در ارتباط با انسان ها بسیار بد و - خبیث - عمل میکنند و برای هم به اصطلاح میزنند، آخرین موردی که من دیدم بسیار صحنه بدی بود که فردی که سگ بیچاره رو اورده بود حاضر نبود سگی که به خاطر وضعیت بد تغذیه ای ریزش مو داشت را بغل کند !

افرادی که وارد کار حمایتی میشوند به سه دسته میتوان تقسیم کرد.

1- افرادی که برای ارضا حس خود که در زندگی گناهی انجام دادند با کمک به حیوان میخواهند این گناه را پاک کنند.

2- افرادی که به دنبال حاشیه ها هستند همچون رابطه برقرار کردن با بقیه و پارتی و...

از این بین با برخورد با حمایتی های گربه، در - برخی - از موارد متوجه این شدم که به مشکلات جدی روانی مبتلا هستند، در عین حال که به گربه بیچاره کمک میکنند خود به انسان ها هیچ رحمی نمیکنند.

- بهتر است در این دنیایی که هستیم اول به هم نوع خود کمک کنیم و اگر در توانمان هست به حیوانات کمک کنیم، انسان های زیادی در کنارمان هستند که نیاز به کمک بیشتری نسبت به حیوانات هستند.

پیامی که من دارم این است که ما باید اول اولویت هایمان رو مشخص کنیم و بر اساس آن اقدام کنیم.

آیا کمک به حیوان در اولویت اول ماست، زمانی که بسیاری از مردم کشور با مشکلات اقتصادی و بیماری دست و پنجه نرم میکنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
خودتان فهمیدید چه گفتید؟؟!!
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
جناب آقای مصطفی قلاوند
با عرض سلام
خدمت شما
بنده متوجه منظور شما نشدم،
لطفا در ابتدا موضع خودتون رو مشخص کنید،
جنبه انتقاد شما در کل به چیست؟؟
1. افرادی که برای خود نمایی به حیوانات کمک می کنند
یا
2. کمک نکردن به انسان ها
مقوله کمک کردن به حیوانات ربطی به بر خورد پرخاشگرانه نسبت به انسان ها ندارد، حیوان و انسان دو مقوله جدا و متفاوت از همدیگر هستند،
انسان ها در هر شرایطی هم که باشند با مراجعه به سازمان های حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی، بیمارستان و ....
راهی برای نجات خودشون پیدا میکنن،
اگر یه انسان با ماشین تصادف کنه، 100 درصد یه انسان دیگه به کمکش میاد ولی چند بار شاهد تصادف یه حیوون حالا سگ یا گربه با ماشین بودیم که مردم فقط ایستادن و تماشا کردن یا گاهی فحشی هم نثارشون کردن یا تازه از کثیف شدن ماشینشون عصبانی هم شدن.

شما در رشته روانپزشکی هم سر رشته دارید که کسانی رو که گربه نگه میدارن متهم به بیماری روانی جدی میکنید؟؟؟
در صنف دامپزشکان یا هر گروه دیگه ای کسی با مشگل روانی وجود نداره؟؟؟

قضاوت عجولانه، پافشاری متعصبانه به نظر اشتباه از آفت های خود بینی مختص نوع بشر.

انسان به فرموده پیامبر باید عاشق تمامی موجودات باشه.
اینطور غرض ورزی افرادی مثل شماست که باعث شده امروز در ایران اثری از برخی گونه های ایرانی باقی نمونده.

با احترام
حسینی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
1
آیات قرآن را در مورد حرمت حیوانات بخوانید نمی دانید بدانید نام گربه حضرت محمد (ص) معزه بود .نمی دانید بدانید. حضرت امام حسن (ع) به سگ گرسنه غذا می داد.نمی دانید بدانید. قاتلین از حیوان کشی شروع کردند از خدا بله خدا که ناظر بر اعمال ما انسانها می باشدبترسید وبه انسانها که مهربانی رادر دل خود کاشتند تهمت روانی بودن نزنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
1
به بنده های خدا برچسب روانی بودن نزنید مکافات خدا همراه دارد . شخصی که بچه گربه بی مادر وبی پناهی را شیر میدهد وبزرگ می کند وبه مخلوق پروردگار حرمت می گذارد .در دادگاه عدالت خداوند چه حکمی برای او می دهند. وبه شما که به اشرف مخلوقات برچسب می زنید چه حکمی میدهند. سفر زندگی خیلی کوتاه است خدا ناظر بر اعمال ما انسانها می باشد
کسی که عصمت را میشناسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
1
0
بنظر من خداوند که حیوانات را خلق کرده روزی اش را هم میدهد نیازی به عصمت وغیره هم ندارند این عصمت خانم میاد تمام زباله های قصابی ها و مرغ فروشی ها را به گذر های کسبه ها میریزه و باعث مزاحمت هم میشه
نظر شما
ادامه