کد خبر: ۳۰۱۰۴
 

برخی گزارش ها حاکی از آن است که ۹۰ درصد از مسلمانان "پاکستان"، بدون آنکه مطلع باشند، از گوشت حرام استفاده می کنند، در حالیکه گمان می کنند این گوشت ها حلال است و از حیواناتی است که به صورت اسلامی ذبح شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ابنا، گزارش ها حاکی از آن است که حدود ۹۰ درصد از مسلمانان "پاکستان"، بدون آنکه مطلع باشند از گوشت هایی استفاده می کنند که ذبح اسلامی نشده اند.

نهاد های ارائه دهنده محصولات حلال با انتشار این گزارش اعلام کردند: اغلب مسلمانان پاکستان به زعم خود از گوشت های حلال استفاده می کنند، در حالیکه این گوشت ها طبق احکام و دستورات اسلامی ذبح نشده و حرام می باشند.

در این گزارش آمده است: تنها یک کشتارگاه در کل پاکستان در ذبح حیوانات دستورات شرعی را مراعات می کند.

این گزارش توسط چهار نهاد مسئول در این زمینه یعنی، "گروه توسعه محصولات حلال پاکستان" (
PHPDB )، "آژانس توسعه حلال پنجاب" (PHDA ) ، "نهاد کنترل کیفیت و استاندارد پاکستان" (PSQCA ) و "انجمن استوارنامه ملی پاکستان" (PNAC)، تهیه و منتشر شده است.

همچنین در گزارش این نهاد ها تاکید شده است که اغلب مردم پاکستان نسبت به رژیم غذایی اسلامی و احکامی که دین مبین اسلام در مورد خوراکی ها و آشامیدنی ها دارد، آگاهی کافی و لازم را ندارند و در نتیجه از مواد غذایی خام و آماده ای استفاده می کنند که الزاما حلال نیست.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به وضعیت ذبح حیوانات در این کشور گفته شده است: اغلب قصاب ها فقط به کشتن حیوانات بسنده می کنند و این کار را به هر نحوی که بخواهند انجام می دهند و هیچ توجهی به شرایط و احکام پیش و پس از ذبح ندارند.

شایان ذکر است،
۹۶ درصد از جمعیت ۱۸۰ میلیونی این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند و به عنوان دومین کشور بزرگ اسلامی شناخته می شود و نظام سیاسی آن در قانون اساسی این کشور که در سال ۱۹۷۳ میلادی به تصویت رسید، جمهوری اسلامی معرفی شده و برای تطبیق قوانین موضوعه با شریعت اسلامی، شورایی با نام «شورای عقاید و احکام اسلامی» تشکیل شد.
 
 
برچسب ها: پاکستان، حلال،
نظر شما
ادامه