کد خبر: ۳۰۱۰۸
photo 2016 06 02 23 36 43 عدالتی که با گوشت گاو یا گوسفند رقم می‌خورد!
 

 ٨ ماه پیش محمد اخلاق، مسلمان هندی به جرم خوردن گوشت گاو مورد ضرب و شتم گروهی از هندوها قرار گرفت و جان خود را از دست داد. سه ماه بعد، یک بیمارستان دامپزشکی محلی اعلام کرد نتایج آزمایش‌های صورت گرفته بر روی باقیمانده گوشت پیدا شده در منزل مقتول نشان می‌دهند که آن گوشت، متعلق به گوسفند است، نه گاو!

به گزارش حکیم مهر به نقل از افکارنیوز، اما سه‌شنبه همین هفته گزارشی از پزشک قانونی در اختیار رسانه‌های هندی قرار گرفت که کاملاً در تضاد با گزارش قبلی بود و تائید می‌کرد که آن گوشت، گوشت گاو بوده است.

یکی از مقامات پلیس روز چهارشنبه در همین رابطه اظهار داشت: "جنایت، جنایت است و متهمین به اتهام قتل دستگیر شده‌اند! چه فرق می‌کند که گوشت، مال گاو باشد یا گوسفند؟!”

اما یکی از نمایندگان مجلس عضو حزب بهاراتیا جاناتا گفت: "براساس گزارش جدید، خانواده آقای اخلاق باید به جرم فرآوری گوشت گاو هر آنچه تاکنون از دولت گرفته‌اند را پس دهند”. وی که نماینده ایالت اوتار پرادش است خواست ١٩ مردی که بی‌هیچ گناهی به خاطر قتل محمد اخلاق دستگیر شده‌اند بلافاصله آزاد شوند. وی افزود: "مخالفین و رسانه‌هایی که باعث بدنامی کشور شده و برای بد جلوه دادن چهره آن توطئه کرده‌اند باید از مردم پوزش بخواهند”.

سال گذشته وقتی از بلندگوی یکی از معابد هندوها اعلام شد محمد اخلاق یک گاو را کشته و بخش‌هایی از آن را خورده است، ده‌ها تن از ساکنین محل به منزل او یورش برده و وی را به قتل رساندند. گاو برای هندوها مقدس و ذبح آن در اکثر مناطق هندوستان ممنوع است. این قتل گروهی، بار دیگر به بحث در خصوص افزایش بی‌تحملی نسبت به اقلیت‌های مذهبی در هند دامن زد.

دانش خان، پسر آقای اخلاق که در یورش سال گذشته هندوها زخمی شده است با رد گزارش جدید آن را بی‌اعتبار خواند و گفت: "در گزارش قبلی آمده بود که گوشت متعلق به گوسفند بوده است! پس چه شد؟ آن گزارش غلط بود؟ به جای آنکه نگاه‌ها را به سمت مرگ پدر من متمرکز کنند به سمت نوع گوشت می‌برند!”.

"اخیلش یاداو”، وزیر اعظم ایالت اوتار پرادش که مستقل از پلیس است نیز به آزمایش‌های جدید با دیده شک نگاه می‌کند و می‌گوید: "نمونه را برای آزمایش کجا فرستاده‌اند؟ فردی که آن را دریافت کرده چه کسی بوده است؟ هیچ مورد مشکوکی در منزل وی یافت نشده است. تمام چشم‌ها به این ماجرا دوخته شده است. قتلی صورت گرفته است و همه می‌خواهند عدالت در مورد این خانواده اجرا شود”.

 
photo 2016 06 02 23 36 48 عدالتی که با گوشت گاو یا گوسفند رقم می‌خورد!
 
برچسب ها: هند، گوشت گاو،
نظر شما
ادامه