کد خبر: ۳۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  هزاران نفر از دامپزشکان خود را به یکصد و چهل و هفتمین همایش سالانه AVMA(جامعه دامپزشکان امریکا) در امریکا رساندند.
بیش از 9000 نفر از دامپزشکان متخصص خود را به آتلانتا رساندند تا در همایش سالانه جامعه دامپزشکان امریکا که در مرکز کنگره های جهانی جورجیا و از 31 جولای تا 3 آگوست برگزار می‌شد شرکت کنند.
دامپزشکان در این کنگره پیرامون موضوعات بسیار مهمی مانند رفاه حیوانات، درمان با سلولهای بنیادی ، بهداشت عمومی، بهداشت مواد غذایی، مقابله با حوادث غیرمترقبه، طب مکمل، اصلاح رفتارها، مالکیت حیوانات خانگی و سلامت آنها و در نهایت پیشرفت در علم دامپزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در نمایشگاه جانبی کنگره هم بیش از 250 شرکت و مؤسسه، آخرین تکنولوژی‌های دامپزشکی، مطالب آموزشی و تولیداتی که برای دامهای کوچک و صاحبان آنها مورد استفاده قرار می‎گیرد را به معرض نمایش گذاشتند.
برخی از برنامه ها و عناوین مهم مورد بحث در این این کنگره عبارت بود از :
1-هاری در زلزله ویران کننده هاییتی:
وقتی که مردم هاییتی درگیر این زلزله ویرانگر بودند، مواردی از بیماری هاری انسانی هم به چالش های موجود این کشور به اذعان تشکیلات دامپزشکی هائیتی اضافه شد.  
2-بیمارستان دامهای کوچک:
تا 15 سال پیش،تعدادی کمی از مردم اهمیت این مقوله را درک کرده بودند، اما اهمیت بیمارستان حیوانات خانگی رفته رفته افزایش یافت تا به یک مسئله مهم در دامپزشکی تبدیل شد.
3- پیشگیری از گزیده شدن توسط سگ‎ها:
درنده خویی حیوانات، یکی از مشکلات اساسی برای دامپزشکان و صاحبان حیوانات بوده است. مخصوصا" کودکان که یکی از بزرگترین قربانیان گازگرفتگی سگهای ولگرد و کج‎خلق هستند.
4-ملامین، حیوانات خانگی و مردم:
بعد از مشکلاتی که در مورد غذاهای حیوانات خانگی در سال 2007 بوجود آمد، وجود ترکیبات ملامین در غذای حیوانات خانگی به مسئله‌ای مهم در دامپزشکی تبدیل شد و در کانون توجه متخصصین امر قرار گرفت.

 

گفتنی است در این کنگره خانم دکتر کارلسون به اتفاق آراء به عنوان رئیس آینده جامعه دامپزشکان آمریکا انتخاب شد. وی که پیش از این سمت‎های مختلفی را در جامعه دامپزشکان آمریکا تجربه کرده در زمینه حیوانات خانگی فعالیت داشته و در شرایطی که اکنون در آمریکا بیش از 50 درصد دامپزشکان شاغل را زنان تشکیل می‎دهند ، دکتر کارلسون از سال آینده، سومین زنی خواهد بود که ریاست جامعه دامپزشکان آمریکا را بعهده می‎گیرد.

 

 دکتر RENÉ A. CARLSON

 

وی توجه جدی به نقش دامپزشکان در تضمین سلامت مواد غذایی، مراقبت فعال در زمینه بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان و ارائه خدمات دامپزشکی به جامعه روستایی را از اهم برنامه‌های خود اعلام کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
path84
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۶
0
0
لطفا رزومه کاری و علمی ایشان را نیز جهت اطلاع خوانندگان معرفی کنید. (تا ببینیم فرق ما با اونا تو چیه!!!) با سپاس
نظر شما
ادامه