کد خبر: ۳۰۱۱۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی خبر داد:
جمعی از مسئولین فنی بهداشتی و اعضای سازمان نظام دامپزشکی ران با ارسال شکوائیه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور نسبت به توقف اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور اعتراض کردند ...
 
 

حکیم مهر - روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در خبری با عنوان «شکایت از سازمان دامپزشکی به سازمان بازرسی کل کشور رفت»، نوشت:

 

جمعی از مسئولین فنی بهداشتی و اعضای سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با ارسال شکوائیه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به توقف اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی واکنش نشان دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، یک هفته پس از اعلام توقف اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور که قبل از هر چیز اشتغال‌زایی در عرصه دامپزشکی و سلامت بهداشت مواد غذایی کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد، ابراز نگرانی‌ها و اعتراض‌های افراد و نهادهای مختلف در این خصوص همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه جمعی از مسئولین فنی بهداشتی و اعضای سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با ارسال شکوائیه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور نسبت به توقف اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور اعتراض و خواستار بکارگیری ظرفیت و توانایی شرکت نظام سبز سلامت وابسته به سازمان نظام دامپزشکی برای تأمین امنیت شغلی دامپزشکان از طریق قطع وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی به کارفرمایان و صاحبان صنایع شدند.

بر اساس این گزارش در بخشی از شکوائیه آمده است:

«دامپزشکان در فعالیت بخش خصوصی به عنوان مسئولین فنی بهداشتی و سایر رده‌های دامپزشکی به عنوان کارشناسان و ناظران بهداشتی در امر بازرسی و کنترل بهداشت مواد غذایی تأثیر مستقیم و اثرگذار دارند، بدیهی است تأمین معیشت و تمکین مالی و امنیت شغلی این افراد از حقوق حقه و شرعی آنان می‌باشد و هرگونه قصور در آن تضعیف مسئولیت و به تبع آن کاهش امنیت بهداشت و سلامت عمومی را در پی خواهد داشت»

در بخش دیگری از این شکوائیه به تأسیس شرکت نظام سبز سلامت از سوی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، قطع ارتباط مالی کارفرمایان و متصدیان با مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی، تأمین حقوق و مزایای این افراد، ایجاد آرامش و انسجام مالی و حقوقی، جلوگیری از بروز تخلف، تخطی و تبانی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی را از جمله مزایای آن محسوب شده است.

گردآورندگان این شکوائیه در پایان خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع و موظف کردن سازمان دامپزشکی به تمکین در قبال اجرای دقیق و کامل ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی شدند.

 
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
باید خیلی وقت پیش این کار را می کردند
از وقتی که اجرا نمی کردند
خیلی تخلفات تو این زمینه شده
و خیلی جای شکایت داره
ولی دیر نشده
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
درود بر ايشان.ايكاش ......................... را هم ضميمه اين شكوائيه مي كردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
آفرین بر این همکاران حق گرفتنی است نه دادنی...!! مخصوصا با وجود این سازمان ...............! چون حق با بخش خصوصی است نباید کوتاه اومد باید تجمعاتی در جلوی نهاد ریاست جمهوری، مجلس و... هم ترتیب داد و موضوع رو به رسانه ها و صدا و سیما کشاند...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
سازمان دامپزشکی، جامعه دامپزشکان، نقش این مراجع ارگانی و تصمیم ساز چیست چرا هیچ حمایت عملی از دامپزشکان نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
متاسفانه این شکایت باید از طرف سازمان نظام دامپزشکی ج ا ا انجام شود تا برد موثرتری داشته باشد هر چند این حرکت در همین مدت کوتاه باز خوردهای مطلوب جامعه زحمتکش مسئولین بهداشتی را داشته است.اطلاعیه روابط عمومی سازمان دامپزشکی تنها چند ساعت بعد از رسانه ای شدن شکایت جمعی از همکاران نشان از نگرانی سازمان از طرح موضوع در مراجع نظارتی دارد چرا که تا قبل از آن و بعد از دستور توقف اجرای ماده 19 روابط عمومی آن از موضع بالا سری هیچگونه توضیح و یا اطلاع رسانی جهت رفع نگرانی ذینفعان موضوع نکرد و اصولا خود را ملزم به جوابگویی در چنین مواقعی نمی دانست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
دقت کردید
سازمان نظام به جای آنکه خود حلال مشکلات باشد
هر جا کم می اورد در برابر سازمان
عده ای را برای شکایت روانه میکند

آنکه خود باید ملتزم به قانون باشد همه را به ...
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
سلام
بهتر است سابقه نظام سبز سلامت و اقدامات چند سال گذشته ان را بدانیم بعد تاکید بر بودن آن داشته با شیم
هیات مدیره این نظام دست رنج کارشناسان بخش نظارت را چند درصد برداشت می کنند
چه کمکی به کارشناسی که اخراج می شد می کردند
چه مدت پس از دریافت از کار فرما به کارشناس پول پرداخت می کردند
واقعا این شرکت در و دکانی برای خودشان بهم زده بودند پس الان که برای خودشان درد سر شده صدای شان در آمده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
1
.............................. بیش از این انتظار نمی رود. کارمند دولتی شاکی و بخش خصوص شاکی و دامدار و مرغدار هم شاکی و اربابان رجوع هم شاکی است.
جناب وزیر یا رییس جهمور محترم ، فکر نمی کنید یک جای کار می لنگد؟؟؟؟
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام ‌در اداره کل دامپزشکی استان .............. بازرسی صورت نمیگیرد چون تخلف بیداد میکند مثلا مسئولین بخش ازمایشگاه دارای مدرک دانشگاهی ریاضی و نفت هستند و یکی از کارمندان آقا با مدرک جعلی بهداشت و بازرسی گوشت مشغول به کار است در حالیکه اولین فارغالتحصیلان این رشته در سال ۹۲ مدرک گرفتند مدرک این اقا مربوط به زمانی است که هنوز این رشته در ایران به تصویب نرسیده بود اینست قسمتی از تخلاف اشکار اداره کل دامپزشکی .............لطفا رسیدگی کنید
نظر شما
ادامه