کد خبر: ۳۰۱۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان تهران امروز در نشست خبری از طرح تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اکیپ نظارتی در دو شیفت صبح و بعدازظهر از امروز کار نظارت بر مراکز کشتارگاهی، بسته‌بندی، سردخانه‌ها و ناوگان حمل و نقل و همچنین مراکز عرضه تهران را آغاز می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «دکتر سید اصغر برائی نژاد» با بیان اینکه در هر شیفت 30 اکیپ دو نفره کار نظارت بر مراکز مختلف را انجام می‌دهد، افزود: اکیپ‌های گشت‌زنی از امروز تا 20 خرداد به مدت 5 روز اقدامات نظارتی بر مراکز مختلف را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مراکز دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران هم در ایام ماه مبارک رمضان بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت دارند، بیان داشت: اکیپ‌های نظارتی به کار خود به روال معمول ادامه می‌دهند و در صورت نیاز به برخورد قضایی با اماکن عرضه متخلف، هماهنگی‌ لازم با مراجع قضایی صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: سال گذشته در مجموع 700 تن محموله غذایی غیرقابل مصرف در سطح استان تهران ضبط و معدوم‌‌سازی شد که از این میزان 100 تن در ماه مبارک رمضان شناسایی شده بود.

تلف شدن 133 راس دام در استان تهران براثر تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک

وی در مورد وضعیت بیماری تب‌برفکی در استان تهران اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تب‌برفکی در سال گذشته تاکنون در مجموع 133 راس دام در سطح استان براثر بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه جمعیت کل دام‌های استان در حدود یک میلیون و 100 هزار راس است، گفت: در سال 94 و ابتدای امسال، شیوع تب برفکی و سایر بیماری‌های دامی در استان تهران در مقایسه با کل کشور بسیار کمتر بود.

برائی‌نژاد تصریح کرد: آمار تلفات دام استان تهران مربوط به دام‌های ثبت شده است در حالی که ممکن است آمار دام‌های تلف شده بیش از این تعداد باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که برای تأمین واکسن تب‌برفکی وجود داشت، اولویت ما بر آموزش به دامداران در راستای مبارزه با بیماری‌ بود، گفت: واکسیناسیون به طور 100 درصد از بروز و شیوع بیماری‌ها جلوگیری نمی‌کند و آموزش در کنار این اقدام می‌تواند عامل مؤثری برای جلوگیری از شیوع یا بروز بیماری باشد.

واکسیناسیون 70 درصد گله‌های دام سبک و سنگین علیه تب‌برفکی

برائی‌نژاد با بیان اینکه هیچگونه تلفاتی در واحدهای صنعتی دام اتفاق نیفتاده است، بیان داشت: واکسیناسیون علیه بیماری تب‌برفکی از 20 اردیبهشت 95 آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و تاکنون بیش از 70 درصد گله‌های دام سبک و سنگین واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: بخشی از واکسن تب‌برفکی از طریق واردات و بخشی از طریق تولیدات مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تأمین می‌شود

واکسن برای دام سبک رایگان و هزینه هر دوز واکسن برای دام سنگین بین 2200 تا 3200 تومان است

وی واکسیناسیون دام سبک و سنگین توسط دامپزشکی را رایگان عنوان کرد و افزود: هزینه واکسن برای دام سبک رایگان و هزینه هر دوز واکسن برای دام سنگین بین 2200 تا 3200 تومان است.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران به اجرای طرح پیش‌سردکردن گوشت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته، کشتارگاه‌ها به زنجیره پیش‌سرد الزامی شد و در این راستا گوشت قبل از عرضه در مراکز باید به مدت 24 ساعت در پیش‌سرد قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوشت مرغ و گوشت قرمز قبل از ورود به بازار پیش‌سرد می‌شود، گفت: اجرای این طرح علاوه بر افزایش نظارت‌های دامپزشکی بر تولید و عرضه سبب افزایش کیفیت گوشت هم می‌شود.

برائی‌نژاد به راه‌اندازی سامانه 1512 اشاره کرد و افزود: این سامانه از سال گذشته آغاز به کار کرده است و مردم می‌توانند با تماس با این سامانه شکایت‌ها و انتقادات خود را مطرح کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: همچنین دامداران، کارخانجات و سایر افرادی که در حیطه دامپزشکی سوالی دارند و یا با مشکلی در خصوص واکسیناسیون و ... مواجه شده‌اند، می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

برائی‌نژاد با بیان اینکه مردم از مراکز مجاز که دارای شرایط و استانداردهای بهداشتی است خرید کنند، بیان داشت: همچنین مردم از خرید از دوره‌گردها و مراکز غیرمجاز خودداری کنند و هنگام خرید محصولات و فرآورده‌های گوشتی مختلف به تاریخ تولید و انقضاء توجه کنند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
آقای دکتر برائی نژاد خسته نباشن.واقعا باید از زحمات بی دریغ آقای دکتر تقدیر شود......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
همینطور از همکاران مامور و مشغول به تحصیل این اداره تقدیر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
استان تهران واقعا میتونه در حوضه بهداشت و سلامت زبانزد باشه با توجه به تعداد کارمندانی که دانشجوی دوره تخصصی هستند و از راه دور مدیریت میکننن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
می خواستم از آقای دکتر بپرسم که سامانه 1512 ای به آن اشاره شده کجاست؟؟؟؟کسی پاسخگو نیست.ضمنا" قرار است پاسخ علمی به مردم داده شود...................
نظر شما
ادامه