کد خبر: ۳۰۱۲۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، اطلاعیه‌ای صادر کرد ...
 
 

حکیم مهر - روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

 

سازمان دامپزشکی کشور یک دستگاه نظارتی حاکمیتی است که به منظور تأمین بهداشت دام کشور و فرآورده‌های مربوط به آن و پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی تاسیس شده است و نظارت بهداشتی دامپزشکی، از مهم ترین مواردی است که در شرح وظایف قانونی این سازمان بر آن تاکید شده است.

علی رغم آنکه تاثیر تلاش های سازمان دامپزشکی کشور در ارتقای بهداشت عمومی در سطح جامعه کاملاً محسوس و مشهود است، به دلیل آنکه برخی شبه افکنی ها در شبکه های مجازی سبب بروز نگرانی دامپزشکان خدومی شده است که به عنوان مسئول فنی بهداشتی در اماکن دامی و صنایع وابسته به دام فعالیت دارند و در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی اعضای محترم خانواده بزرگ دامپزشکی و تولیدکنندگان حوزه دام و صنایع وابسته موارد زیر را به آگاهی می رساند:

 1. آئین نامه "نظارت بهداشتی دامپزشکی" به پیشنهاد و با پیگیری سازمان دامپزشکی کشور، به تصویب هیات محترم دولت رسیده است. آئین نامه ای که نخستین و تنها محمل قانونی بودن به کارگیری و استخدام مسئول فنی بهداشتی در واحدهای تحت نظارت می باشد. همچنین مصوبه مربوط به تعرفه اشتغال این افراد به پیشنهاد این سازمان و به شیوه ای کاملاً ابتکاری، به گونه ای تنظیم شده است که به صورت پویا همواره قابل استناد است و برخلاف موارد مشابه، نیازی به تصویب همه ساله توسط هیات وزیران و طی مراحل طولانی مربوط ندارد.

2. سابقه تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده (19) آئین نامه مذکور به حدود هفت سال قبل (یعنی در فاصله زمانی قابل قبول از ابلاغ آئین نامه) باز می گردد که این خود نشان از عزم سازمان دامپزشکی کشور در بهره گیری از فرصت قانونی ایجاد شده در این مقرره دولت برای «اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولین فنی بهداشتی» و «عدم ایجاد وابستگی مالی آنها به صاحبان و متصدیان واحدهای تحت نظارت» دارد. همچنین این دستورالعمل (به مشابه سایر ضوابط) به منظور رفع اشکالاتی که در طی اجرا، مشخص می شود، حسب ضرورت، به روزرسانی شده است. بنابر این تصمیم به اصلاح و رفع اشکالات پیش آمده در اجرا، اقدامی معمول تلقی می شود.

3. آخرین بازنگری دستورالعمل اجرایی ماده (19) آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی به شماره 17030/10/93 مورخ 13/03/93 به ادارات کل دامپزشکی استان ها ابلاغ شده است و توقف اجرای بخشنامه های پیرو این دستورالعمل (به دلیل مغایرت با مفاد برخی مواد دستورالعمل و نیز اشکالات حقوقی و اجرایی مترتب از آن)، هیچ گونه توقفی در اجرای دستورالعمل ایجاد نمی کند و این دستورالعمل تا زمان تصویب و ابلاغ دستورالعمل جدید، از سوی ادارات کل دامپزشکی و شورای نظام استان ها، لازم الاجرا و قویاً مورد حمایت این سازمان می باشد.

4. در یک روند تکاملی و با عنایت به تجربیات به دست آمده، اعتقاد به برون سپاری هدفمند امور تصدی گری به بخش غیردولتی و نیز تکلیف قانون بهبود مستمر کسب و کار، در نظر است در بازنگری این دستورالعمل نسبت به اخذ و اعمال نظر تشکل های صنفی مسئولین فنی بهداشتی و نیز سایر تشکل های ذیربط، اقدام شود تا با تعیین واسط های تخصصی و متعدد (غیرانحصاری و قابل انتخاب از سوی مسئول فنی بهداشتی) به عنوان مجری دستورالعمل و نفی هرگونه انتفاع مالی مجری (که مورد تاکید وزارت متبوع نیز می باشد) در جهت حمایت از ایفای هر چه بهتر وظایف مسئولین فنی بهداشتی در واحدهای تحت نظارت اقدام شود.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
بر اساس بند ٤ مشكلات تا ٥٠ سال آينده حل خواهد شد.العاقل اشاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
1
3
چه هماهنگی خنده داری در این سازمان دامپزشکی بین بخش های مختلف وجود دارد ، مدیر کل اداره بهداشت نامه به ادارات کل استانها زده توقف ،،، روابط عمومی یک چیز دیگه میگه،،، خنده داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
1
1
با تشکر از اطلاعیه به موقع سازمان دامپزشکی جهت مشخص شدن موضوع. ضمنا با بند 4 کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
2
اطلاعیه سازمان دامپزشکی در مقابل بیانیه نظام دامپزشکی بسیار پخته و حرفه ای است. خصوصا اینکه با نوشتن جمله "قویا از اجرای ماده 19 حمایت میکند" و یا "میخواهد جلوی انتفاع مالی مجری را بگیرد" و "مشارکت نظام صنفی" آب پاکی را روی دست نظام دامپزشکی و نظام سبز سلامت ریخته و نقطه قوت این اطلاعیه است. ممنون از سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
بیانیه ای سر تا پا [خلاف واقع] که تاکنون از طرف بسیاری از ادارات کل حتی قدمی برای اجرای آن بر داشته نشده است و همیشه عدم اجرای آن به گردن سازمان نظام انداخته می شد و درست در زمانی که تحت فشار افکار عمومی و رسانه ای شدن موضوع ریاست سازمان مجبور به ابلاغ آن شددوباره به محاق توقیف رفت تا ............... دیگری برای سازمان دامپزشکی بماند.اذعان خود سازمان به عدم اجرای 7 ساله آن نشان از میزان تعهد سازمان به اجرای قانون خود تصویب خبر می دهد.بهتر بود روابط عمومی سازمان مشخص می کرد چند دوره 7 ساله دیگر باید سپری شود تا سازمان به خود بیاید.اینکه تعرفه ای به روش پویا و بدون تصویب سالیانه تنظیم شود ولی 7 سال اجرا نشود به چه کار مسئول بهداشتی می آید.سازمان تنها واسط مالی را بی خاصیت کرده نوید حق انتخاب واسط مالی توسط مسئول بهداشتی می دهد احتمالا راه را برای ایجاد شرکت های واسط توسط کارفرمایان عزیز را فراهم می سازد
مرحوم سورخاي
|
United States of America
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
ايكاش انرژي اين همه نيروي انساني كه بعضا با هزينه بيت المال به مدارج بالاي دانشگاهي رسيده اند با يك برنامه ريزي صحيح و درست در راستاي سازندگي اين سرزمين بكار گرفته مي شد.اللهم عجل لوليك الفرج
مسئول فنی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
واقعا مسخره و خنده داره.
فکر کنم ............. از دست اختلافات ......... و .......... فلج شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
دوست عزیزی که از کنار گذاشته شدن نظام دامپزشکی خوشحال شده حتما کسی است که ................ و یکی یکی دارد امتیازات و مواهبی از .................... می گیرد و ............. میرن شمال ................... البته منظورم قصه حمل جوجه یک روزه یا انحصار تحقیقات دارو و ... نیست به کسی خدای نکرده بر نخوره . نهاد های بازرسی تیزهوش البته که مراقبند آیین نامه نظارت بهداشتی به درستی اجرا شود کسی به دلش صابون نزنه و به قول معروف شنیده اند بوی کباب می آید ولی نمی دانند که........دامپزشک مطلع از همه چیز با مدارک متقن
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
اینکه مدیر محترم روابط عمومی در جریان اظهارات شفاف معاونت محترم سازمان دامپزشکی نیست ، جای تعجب ندارد، ولی اینکه در یک سازمان ........... با قدمت چند دهه ای ، در فاصله ی کمتر از ده روز ، معاونت محترم دستور اجرای ماده ای قانونی مذکور را با محوریت نظام دامپزشکی و منوط و مشروط به تأیید قرارداد منعقده از جانب نظام دامپزشکی را صرحتاً صادر و ابلاغ می نماید و یک هفته بعد ( به دلایل مشخص ولی پشت پرده ای ) و مضافاً به دلیل ...........................، همان معاونت محترم ابلاغیه خود به مدیران کل را قبل از اینکه جوهر قلم آن خشک شود ، با دستپاچگی محض ، متوقف و ملغی میکند و سه روز بعد روابط عمومی محترم همین سازمان ، منکر همه چیز میشود ، جای تعجب دارد.
.................، این موضوعات مشابه داستانهای ......... فروش دارو و... میباشند که متأسفانه از ............. است .
شنیده ای که گویند
از طلا بودن پشیمان گشته ایم - مرحمت فرموده ما را مس کنید .
باید واقعاً تأسف خورد برای سازمانی که ............................ رئیس از معاون و معاون از مدیر روابط عمومی و ... هیچ اطلاعی ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
برای من به عنوان مسئول فنی ملاک اعلام نظر رسمی سازمان دامپزشکی است.
مهم اجرای ماده 19 است

البته خوشایند نیست نظام به بهانه حمایت از مثل مایی بیاید
سازمان را تحت فشار قرار دهد که مجری نظام باشد
ولی در واقع در پی منافع مادی

باعث تاسف است
نظر شما
ادامه